» 
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Malagasy Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Thai Turkish Vietnamese
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Malagasy Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Thai Turkish Vietnamese

definition - Dish_Network

definition of Wikipedia

   Advertizing ▼

Wikipedia

Dish Network

                   
Dish Network Corporation
Type Public company
Traded as NASDAQDISH
Industry Satellite television
Founded March 4, 1996
(as Dish Network)
Founder(s) Charlie Ergen
Candy Ergen
Jim DeFranco[1]
Headquarters Meridian, Colorado[1], USA
Area served United States
Key people Charles W. Ergen (Chairman)
Joseph P. Clayton
(President & CEO)
Products Direct broadcast satellite, Pay television, Pay-per-view
Revenue increase US$ 14.04 billion (2011)[2]
Operating income increase US$ 2.92 billion (2011)[2]
Profit increase US$ 1.51 billion (2011)[2]
Total assets increase US$ 11.47 billion (2011)[2]
Total equity decrease US$ -420 million (2011)[2]
Employees 34,000 (2011)[2]
Subsidiaries Blockbuster LLC, DBSD North America, Inc. & Liberty Bell Telecom
Website www.dish.com
www.dishonline.com

Dish Network Corporation (NASDAQDISH), commonly known as Dish, is the largest United States satellite broadcaster,[3] providing direct broadcast satellite service—including satellite television, audio programming, and interactive television services—to 14.337 million[4] commercial and residential customers in the United States. Dish Network has approximately 24,500 employees, most of which are located within the U.S. The corporate office is based in Englewood.

Echostar Satellite L.L.C. was founded by Charlie Ergen, his wife Candy and their friend Jim DeFranco as a satellite television equipment distributor in 1980. Echostar was officially re-branded as Dish Network in March 1996. This branding came after the successful launch of its first satellite, Echostar I in December 1995 and marked the beginning of the company offering subscription television services. The company has since launched numerous satellites, with 14 owned and leased satellites currently[when?] in its fleet.

As of January 2008, Dish Network split from Echostar, with each entity becoming a separate company. Echostar is the key technology partner to Dish Network, which focuses only on marketing and providing satellite television service. Since June 20, 2011, Joseph Clayton has had day-to-day control of the company.[5]

Dish's owner Charlie Ergen has made diversifying and update the company's technology a high priority. He told the Milken Institute Global Conference in May 2012 that over the next ten years, he plans on transforming the company into a single company that will provide internet, video and phone service for both home and mobile applications. Ergen feels that no other company has successfully accomplished this.[6]

Contents

  Services

Dish Network's main service is satellite television. Its offerings are similar to other satellite and cable companies. Viewers can choose from a series of service bundles, paying more money for more channels. A la carte programming is not available, except for premium TV stations.

The company is currently working on diversifying its offerings. With its purchase of Blockbuster Video, it now runs the Blockbuster stores and has used its intellectual property agreement to offer streaming and mail-order video services.

DishOnline is Dish Network's subscriber-only streaming video service, which includes HBO and Cinemax programming.[7]

In May 2012, Dish began offering a DVR with what it calls Autohop. The device would automatically skip commercials when displaying programming that the viewer had previously recorded with the PrimeTime Anytime feature. It does not skip ads on any live programs. Broadcasters were angered at the news, and FOX stated they were evaluating legal action.[8]

Also, in May 2012, Dish launched the service DishWorld on the Roku streaming player. This broadband service provides international programming to subscribers of the DishWorld service. Customers do not need to be a satellite or cable customer to subscribe.[9][10]

  History

  Early growth

  First logo, used from 1996-2005

Dish Network officially began operations in March 1996 as a service of EchoStar. EchoStar was formed in 1980 by its chairman and chief executive officer, Charles Ergen along with colleagues Candy Ergen and Jim Defranco, as a distributor of C band satellite television systems. In 1987, EchoStar applied for a direct broadcast satellite broadcast license with the Federal Communications Commission and was granted access to orbital slot 119° west longitude in 1992.[11]

On December 28, 1995, EchoStar successfully launched its first satellite, EchoStar I. With this and the completion of the construction of the satellite uplink center in Cheyenne, Wyoming, The Dish Network brand name was born to represent the home satellite TV service. In March 1996, the company made its first broadcast to customers.

In 1998, EchoStar purchased the broadcasting assets of a satellite broadcasting joint venture of News Corporation's ASkyB and MCI Worldcom. With this purchase EchoStar obtained 28 of the 32 transponder licenses in the 110° West orbital slot, more than doubling existing continental United States broadcasting capacity at a value of $682.5 million. The acquisition inspired the company to introduce a multisatellite system called Dish 500, theoretically capable of receiving more than 500 channels on one Dish. In the same year, Echostar, partnering with Bell Canada, launched Dish Network Canada.

  HD expansion

  Second logo, used from 2005–2012

In January 1999, the company released the industry's first High-definition television (HDTV) tuner. In August 2003, the company launched Echostar IX, the first satellite equipped with commercial Ka band payload for broadband service over the United States. This led the company in 2004 to be the first satellite TV service to offer local channels to all 50 states. In that year, the company also introduced the nation's first interactive TV multiple picture-in picture application for the Olympic Games, offering coverage from multiple channels at once. This year the company also acquired its 10 millionth customer.

In January 2005, EchoStar bought the broadcasting assets of the troubled HDTV satellite provider Voom, including its Rainbow 1 satellite co-located with EchoStar 3 at 61.5° West. On April 29, EchoStar announced that it would expand its HDTV programming by adding the first 10 of 21 original Voom channels and mirror the channels on a CONUS slot. Dish Network added CNN HD in Spanish along with other packages in its Latino HD lineup.

On January 1, 2008, the company completed its spinoff of its technology and set top box business into a separate publicly traded company, Echostar Corporation ("Echostar"), effectively splitting the original Echostar into two separate businesses.[12] Dish Network Corporation, the larger of the two resulting companies, focuses on programming, service and marketing of satellite television, while EchoStar Corporation runs a majority of the satellite fleet and other signal infrastructure. While neither company has any ownership in the other, the majority of the voting power of the shares in both companies is owned by Charlie Ergen.

  Acquisitions and diversification

In 2011, Dish Network spent over $3 billion dollars in acquisitions of companies in bankruptcy,[13] which Motley Fool's Anders Bylund described as "a veritable buying rampage in the bargain bin."[14] This includes the April 6, 2011, purchase of Blockbuster Inc. in a bankruptcy auction in New York, agreeing to pay $322 million in cash and assume $87 million in liabilities and other obligations for the nationwide video-rental company.[15] Dish Network also acquired the defunct companies DBSD and Terrestar.[13] Dish Network also made a bid to purchase Hulu on October 2011, but Hulu's owners chose not to sell the company.[16] There is also speculation that Dish Network might purchase Sprint or Clearwire[17] CEO Charles Ergen plans on adding wireless internet and mobile video services that can compete with Netflix and cable companies.[13] About the new markets, Ergen said, "Given the assets we've been accumulating, I don't think it's hard to see we're moving in a different direction from simply pay-TV, which is a market that's becoming increasingly saturated."[13]

Dish Network put its Blockbuster acquisition to work by announcing Blockbuster movie pass, which allows on-demand movies, game and DVD rentals, and online streaming services for a flat monthly fee. Dish Network plans a similar services for non-Dish Network customers. As Blockbuster had agreements that allow it to receive DVDs 28 days earlier than Netflix, the new service could be major competition.[13]

Dish Network also plans on offering high-speed internet. The company plans a hybrid satellite/terrestrial mobile broadband service. In 2011, it petitioned the FCC to combine the S-Band spectrum it acquired from DBSD and Terrestar, and combine this spectrum with LTE. Unlike Lightsquared, Dish's spectrum has minimal risk of disrupting Global Positioning Systems.[18]

At the 2012 Consumer Electronics Show, Dish Network announced that they would be dropping the “Network” and going solely by Dish (along with a new logo) in their marketing. Dish Network's parent company will remain "Dish Network".[19]

  Technical information

  Satellite dishes

Dish Network offers different types of satellite receiving equipment for obtaining signals from its diverse satellite fleet. Most of their consumer boxes are manufactured by Sanmina-SCI Corporation to EchoStar specifications. Prior to the December 2001 merger of SCI Systems and Sanmina, Dish Network receivers were produced at factories in Huntsville, Alabama and Fountain, Colorado. Currently,[when?] receiver assembly takes place in Guadalajara, Mexico and India.

  Dish HD, newest version used with the Hopper and Joey system

  Earlier satellite dishes

Dish Network's first satellite antenna was simply called the "Dish Network" Dish. It was retroactively named the "Dish 300" when legal and satellite problems forced delays of the forthcoming Dish 500 systems. It uses one LNB to obtain signals from the 119°W orbital location,[20] and was commonly used as a second Dish to receive additional high-definition or ethnic programming from either the 148°W or 61.5°W orbital locations.[21][22] The 119°W slot is one of two primary orbital locations, the other being 110°W, that provide core services.[23][24]

After EchoStar obtained the broadcasting assets of a failed joint venture between ASkyB and MCI WorldCom, it had more than doubled its capacity by adding 28 transponders at the 110°W orbital location. Since EchoStar also owned the adjacent 119°W orbital location it developed the Dish 500 to receive the signals of both orbital locations using one Dish and an innovative dual-LNB assembly. Although the new 20-inch Dish 500 was slightly larger than the then-current 18-inch Dish 300 and DirecTV Dishes it had the distinct advantage of obtaining signals from EchoStar's two adjacent satellite locations for a theoretical 500-channel capacity. The Dish 500, as a result, provided very large capacity for local-into-local service, nationwide programming, and business services. In order to migrate existing customers to Dish 500, Dish Network provides value-added channels in addition to local channels that can only be received with the Dish 500 and newer systems. Some of these channels exclusive to these newer systems are H2, Boomerang, Science, Planet Green, and Comedy Central.

  Higher capacity satellite dishes

  Dish 1000.2 (with TurboHD branding) mounted on a residential apartment railing.

In spite of all this capacity, EchoStar still needed to fulfill the dream of nationwide high-definition television and conceived the Dish 1000 system to receive signals from 110°W, 119°W, and 129°W orbital locations. Originally, Dish Network high-definition subscribers required two separate satellite dishes. Currently, Dish Network subscribers can receive nationwide HDTV channels using the 129°W orbital location or 61.5°W orbital location. Because of issues with low signal strength, the older model Dish 1000 has been replaced with the Dish 1000.2. The 1000.2 has a 10% larger reflector for better signal strength and an integrated LNB for easier installation. The Dish 1000.2 is 23 in (580 mm) in diameter. Even with the larger size, there are still many reports of customers consistently losing signal on the 129°W orbital location. This has forced some customers to either use a 2nd separate Dish Network brand dish, or an aftermarket 30" dish, aimed specifically at the 129°W orbital location. On several satellite related web support forums, customers have critically suggested that the new Dish 1000.2 wasn't nearly large enough and should have been 20%–30% larger to properly deal with rain fade.

  SuperDish 121 mounted on a roof

During Dish Network's quest for capacity, they had accumulated an array of satellite broadcasting technologies, orbital locations, and surplus capacity using non-mainstream technologies requiring larger dish sizes. To capitalize on these broadcasting assets, Dish Network started providing extensive ethnic programming from lower-powered satellites broadcasting in the non-DBS portion of the FSS band. Dish Network offers specialized equipment for these customers including larger dish antennas.[citation needed]

The SuperDish, Dish 500+, and Dish 1000+ systems receive DBS signals from both of the primary 110°W and 119°W locations (129°W for Dish 1000+) as well as lower-powered FSS signals from either 121°W, 105°W, or 118.75°W. The Dish 500+ and 1000+ systems receive circularly polarized signals in the non-DBS portion of the FSS band—the only American satellite television service to do so.

  Broadcast technology

While for years Dish Network has used standard MPEG-2 for broadcasting, the addition of bandwidth-intensive HDTV in a limited-bandwidth world has called for a change to an H.264/MPEG4 AVC system. Dish Network announced as of February 1, 2006, that all new HDTV channels would be available in H.264 format only, while maintaining the current lineup as MPEG-2. Dish Network intends to eventually convert the entire platform to H.264 in order to provide more channels to subscribers. In 2007, Dish Network reduced the resolution of 1080-line channels from 1920x1080 to 1440x1080. Reducing horizontal resolution and/or data rate of HD video is known as HD Lite and is practiced by other TV providers as well.

Both a standard receiver and a receiver with built-in digital video recorder (DVR) are available to subscribers. The Dish Network ViP722 HD DVR (Record up to 350 hours of standard-definition (SD), up to 55 hours of high-definition (HD) replacement to the ViP622 has received generally positive reviews[25] from CNET and others.

Both a standard receiver and a DVR (digital video recorder) are available to subscribers for an upgrade fee. Beginning in January 2010, Dish Network charges $6.00 as a DVR service fee, which covers cost of licensing EPG (electronic program guide) from TV Guide.

  Satellite fleet

Most of the satellites used by Dish Network are owned and operated by Echostar Corporation. Since EchoStar frequently moves satellites among its many orbiting slots this list may not be immediately accurate. Refer to Lyngsat and Dish Channel Chart for detailed satellite information.

Dish Network Satellites
Satellite Location (Degrees West) Launched Type Notes
EchoStar XV 61.5 02010-07-10July 10, 2010

A CONUS only satellite.

Echostar XII 61.5 02003-07-17July 17, 2003 Lockheed-Martin AS-2100 Originally known as Rainbow 1, this satellite was launched by Cablevision/Rainbow DBS and used for the Voom DBS service at 61.5° W until the satellite and transponder licenses were sold to EchoStar in 2005. Renamed EchoStar 12 in March 2006. Currently only used for spotbeam capabilities.
EchoStar III 61.5 01997-10-05October 5, 1997 Lockheed Martin Missiles and Space A2100AX Replaced by EchoStar XV. Now serving as an in orbit spare.
Nimiq 5 72.7 02009-09-17September 17, 2009 Space Systems/Loral LS-1300 A Canadian satellite operated by Telesat Canada. Echostar leases the satellite's capacity.
EchoStar VI 77 02000-07-14July 14, 2000 Space Systems/Loral FS-1300 Replaces EchoStar VIII.
EchoStar VIII 77 02002-08-21August 21, 2002 Space Systems/Loral (SS/L) FS-1300 Formerly at 110. On January 30, 2011, the satellite experienced a single event upset and drifted out of its intended orbit, this required all services to be relocated to other available satellite capacity in the Eastern Arc. One week later some services were restored, but the satellite is expected to be taken out of service again and replaced temporarily by EchoStar VI in order to conduct further testing.
EchoStar I 77 01995-12-28December 28, 1995 Lockheed Martin Astro Space Series 7000 (AS-7000) Can carry a limited number of services on odd numbered transponders. Used for Dish Network Mexico. EchoStar is not licensed to serve CONUS customers in the United States from this location but may transmit local stations.
EchoStar IV 77 01998-05-08May 8, 1998 Lockheed Martin Missiles and Space A2100AX This satellite had a launch issue, is now in an inclined orbit and is not currently[when?] operational. It largely serves as a placeholder for EchoStar slots.
EchoStar X 110 02006-02-15February 15, 2006 Lockheed Martin Missiles and Space A2100AX
EchoStar XI 110 02008-07-16July 16, 2008 SS/L 1300
Anik F3[26] 118.75 02007-04-12April 12, 2007 Astrium Eurostar 3000 Customers use the 36 inch Dish 500+ or Dish 1000+ to receive this non-DBS, medium-powered signal. Anik F3 is leased by EchoStar from Telesat Canada to serve CONUS customers. It broadcasts on non-DBS FSS frequencies (~11.7-12.2GHz) using circular polarity (the only satellite serving the United States in this mode). It permanently replaces AMC-16, which was temporarily placed at 118.75° W due to delays in Anik F3 production. AMC-16 moved back to 85° W when Anik F3 was fully operational. A primarily international satellite with international channels once on 61.5, 121, or 148.
EchoStar VII 119 02002-02-21February 21, 2002 Lockheed Martin Missiles and Space A2100AX Currently[when?] an on orbit spare. Provides Dish Network's spot beam services to the western United States, as well as Muzak programming to businesses on leased bandwidth.
Echostar XIV 119 02010-03-20March 20, 2010 Space Systems/Loral FS-1300 Replaced Echostar VII.
EchoStar IX/ Galaxy 23 121 02003-08-07August 7, 2003 Space Systems/Loral FS-1300 Customers use SuperDish 121 to receive this non-DBS, medium-powered signal. Satellite is jointly owned by EchoStar and Intelsat. The Ku band is owned by EchoStar. Ka band payload owned by EchoStar and is used for leased closed-circuit broadcasts as of March 2011. C band payload owned by Intelsat and is known as Galaxy 23.
Non-DBS
Programming has now[when?] been removed from EchoStar IX and is being provided from 118.7
Ciel-2 129 02008-12-10December 10, 2008 Thales Alenia Space Spacebus-4000C4 Replaced Echostar-V at the 129°W orbital location. Owned by Canadian Ciel Satellite Group, EchoStar leases the entire bandwidth of the Ciel-2 satellite. Provides national HD programming and HD spotbeam locals.
EchoStar V Deorbited from 148 01999-09-23September 23, 1999 Space Systems/Loral FS-1300 EchoStar V was moved from 110 to 129 and finally to 148. International programming at 148 has moved to Anik F3/118.75°. Locals have moved to spotbeams at other locations. The satellite was to serve as a placeholder for EchoStar at the 148 slot. The satellite was experiencing stability issues that made signal levels unstable for the short time it was located at 148. On July 31, 2009, all remaining programming at 148 ceased. Factors now indicate discontinuation of the 148 slot, at least for the short term, 3–4 years.

  Criticisms and controversies

  Distant network channels

Dish Network lost a court case in October 2006, and was forced to remove all out-of-market distant network channels for the The CW, ABC, CBS, NBC, PBS, My Network TV, Independent, ETV, TBN, Univision, Telemundo, RTN, UPN, and TWC Weatherscan subscribers with these channels, which are outside their local area. However, these channels can still be received via All American Direct's Distant Network Package.

  Telemarketing violations

Dish Network independent dealers have repeatedly been charged and fined for employing illegal telemarketing tactics, such as violating do not call lists and making calls in which a live telemarketer does not connect promptly after the call is answered. Dish Network terminated agreements with some independent dealers in relation to these charges.[27][28][29] In March 2009 the Federal Trade Commission charged Dish Network and two of its dealers with multiple violations of the FTC's Telemarketing Sales Rule and the Telephone Consumer Protection Act of 1991.[30]

  Fee disclosures

In 2004, thirteen states charged that Echostar, then the parent company of Dish Network, had not disclosed termination fees to potential customers and had debited customers' bank accounts for hidden fees. The company settled the lawsuit, paid $5 million, and promised to disclose all terms prior to signing contracts with potential customers.[31]

  Programming disagreements

Dish Network has had a lengthy history of programming disagreements.

Dish Network began negotiations with GTN (Gay Television Network) to carry the channel. GTN sent out a press release on February 2, 2001, announcing its launch and that its channel would be carried by Dish Network. Dish Network responded by denying that any contract had been signed and that the press release was premature. The president of GTN responded by calling Dish Network "homophobic".[32][33][34] In April 2002, Dish Network signed a contract to carry GTN, renamed to Triangle Television Network, then Q Television Network.[35] As of May 29, 2009 (2009 -05-29) Dish Network now offers the Logo channel (HD only) in an add-on package (Blockbuster @Home) along with 16 other HD channels for a $10 monthy fee.[36]

  CBS/Viacom

In early 2004, CBS/Viacom has pulled its networks and local channels from Dish Network including channels from MTV Networks (MTV, Nickelodeon, VH1, etc.), BET, as well as 10 CBS O&O stations after talks with them and Echostar broke down.[37] The blackout only lasted for 2 days after both parties reached a deal.[38]

  Disney/ABC/ESPN lawsuit

On August 4, 2009, Dish Network sued ESPN for $1 million in a federal lawsuit, alleging that it had breached its contract by not extending the same carriage terms the programmer provided to Comcast and DirecTV for ESPNU and ESPN Classic. The lawsuit claims ESPN violated the "Most Favored Nations" clause.[39]

The next day, ESPN announced they will fight the lawsuit and said in a press release: "We have repeatedly advised Dish Network that we are in full compliance with our agreement and have offered them a distribution opportunity with respect to ESPNU and ESPN Classic consistent with the rest of the industry. We will not renegotiate settled contracts and will vigorously defend this legal action, the apparent sole purpose of which is to get a better deal."[40]

Dish Network moved ESPNU from its "America's Top 250" package to its "America's Top 120" package on September 30, 2009. However they claim it has nothing to do with the lawsuit.[41]

On June 22, 2010, The Walt Disney Company (owner of ESPN) pulled ESPNews HD, Disney Channel HD, Disney XD HD and ABC Family HD from the Dish Network channel list because of Dish's "Free HD for Life" campaign, although the standard definition channels remained.[42] To this day, the HD feeds have still not been put back on the list.

  The Weather Channel

On May 20, 2010, Dish Network announced that it was dropping The Weather Channel at midnight ET that day in favor of its own similar weather information channel, The Weather Cast. The switch was due to high rates that the Weather Channel demanded Dish Network to pay (the Weather Channel requested a rate increase from 11 cents per subscriber per month[43] to 12 cents.[44] As of May 24, The Weather Channel stated that it had come to an agreement with Dish Network that would result in Dish Network carrying The Weather Channel for the next several years.[45] Despite the earlier announcement that The Weather Channel would be dropped, the channel was never officially removed from Dish Network. The Weather Cast was discontinued in anticipation of a Weatherscan-based service that would provide local weather information for Dish Network customers. The financial terms of the deal remain undisclosed at this time.

  Fox dispute

On October 1, 2010, Dish Network lost FX, the National Geographic Channel, and regional FSN channels due to a dispute with Fox. The dispute stems from what Dish Network calls an "unprecedented increase" in Fox's asking price, Fox on the other hand claims that they are simply asking for fair compensation for their channels.[46] The rate dispute of Fox networks has abandoned Dish Network's viewers access to 19 Fox Regional Sports Networks and to even some other programming. Dave Shull, senior vice president of Programming for Dish Network has said "Dish Network is not going to allow Fox or any programmer to bully our customers into paying such an unconscionable price increase. Fox has a long history of trying to shake down pay TV providers, including Cablevision, Time Warner, and Bright House."[47] The network is additionally negotiating for their O&O Fox stations, and is also acting as negotiator in lieu of Local TV LLC for their affiliates, which were formerly owned by the network. However, both parties came to a long-term agreement on October 29, restoring FX, National Geographic Channel, and FSN regional networks, plus viewers will continue to see programming from local Fox & MyNetworkTV O&O channels for years to come. The financial terms of the deal were never disclosed.[48] A similar dispute happened between Fox and DirecTV.

  MSG Network dispute

On October 1, 2010, Dish Network subscribers lost the MSG and MSG+ regional sports networks due to a contract dispute with Madison Square Garden, Inc. MSG called on Dish Network to resume negotiations and reconsider its proposals but there was still no agreement as of April 15, 2012. MSG is linking carriage of these networks to their sister-network Fuse, which was replaced with Palladia in July 2010.

  Belo Corp.

It was announced on October 29 that Belo Corporation and Dish Network were in a carriage dispute regarding rates. ABC affiliates WFAA in Dallas, Texas, KVUE in Austin, Texas, CBS affiliates KHOU in Houston, Texas, WWL-TV in New Orleans, Louisiana, Fox affiliate KMSB in Tucson, Arizona and 10 other local stations are affected. Two days later, both Belo and Dish Network reached an agreement, avoiding a service interruption. Belo had offered Dish Network an extension while negotiations were taking place. Had there been no agreement made by October 31 at midnight (all time zones[clarification needed]), Belo would have pulled these channels from Dish Network.[49] If the Fox Networks dispute would've continued throughout that time period, this combination would've created the biggest blow to Dish Network customers since Echostar's disagreement with CBS/Viacom in 2004.

  SportsNet New York (SNY)

On April 1, 2011, Dish Network pulled SportsNet New York (which broadcasts New York Mets games) from its channel lineup due to a carriage dispute. As a result, Dish Network becomes the only satellite provider not to carry any Regional Sports Networks in the New York area.[50]

  Inspiration Network (INSP)

On August 9, 2011, Dish Network pulled Inspiration Network from its channel lineup asking 10 million to continue broadcasting this channel. INSP returned to Dish Network's lineup on August 31, 2011.

  Heritage Broadcasting Group of Michigan

On December 15, 2011, Dish Network pulled WWTV and WFQX, stations in the Northern Michigan television market owned by Heritage Broadcasting, citing "an outrageous fee increase".[51] The dispute was resolved on December 20,[52] restoring those two channels to the lineup.

  AMC Networks

On May 4, 2012, Dish Network announced that it would no longer carry the AMC Networks family of cable channels upon the expiration of the satellite provider's distribution agreement with the company at the end of June 2012, citing that AMC Networks charged an excessive amount in retransmission consent payments from the service for their carriage and low audience viewership for the channels.[53]

AMC Networks responded to Dish's announcement of its pending removal of the channels as being related to a 2008 breach of contract lawsuit against Dish Network by former company parent Rainbow Media's Voom HD Networks (which is pending trial in the New York State Supreme Court), in which it is seeking more than $2.5 billion in damages against Dish for improperly terminating its carriage contract; Voom's high-definition channels were carried on the provider from May 1, 2005 until May 12, 2008 when Dish removed ten of Voom's fifteen channels from its lineup (with the five remaining Voom HD channels were removed from Dish the day after).[54] However, Dish states that the lawsuit is unrelated to the decision to remove the AMC Networks channels and that it ended the carriage agreement on its own terms.[53]

On May 20, 2012, Dish Network removed Sundance Channel from its channel lineup. Two weeks later on June 4, 2012, Dish relocated AMC, WEtv, and IFC to higher channel positions with AMC being split into two separate standard definition and high definition channel feeds (AMC moved from channel 130 to channel 9609 for the SD feed and 9610 for the HD feed, WEtv moved from channel 128 to channel 9608 and IFC was moved from channel 393 to channel 9607); the former channel lineup spaces occupied by the three channels were respectively replaced with HDNet, Style and MoviePlex multiplex channel Indieplex. The move is believed to be in response to an ad run during a June 3 airing of an episode of Mad Men urging Dish Network customers to inform the company to keep the three AMC Networks channels on the satellite provider with Dish stating that the relocated channel positions better reflect the channels’ ratings.[55]

  Hopper

In January 2012, Dish Network announced its new Hopper DVR. Costing $10 extra per month, the new DVR can automatically record the primetime programming from the four major networks. With its AutoHop feature, viewers can watch the programs they choose without commercials, without making the effort to fast-forward through them. On May 24, 2012, Dish and the networks filed suit in federal court, the Dish case in Manhattan and the networks' cases in Los Angeles. On May 30, U.S. District Judge Laura Taylor Swain ruled the networks' cases should not be filed in Los Angeles and asked for comments on a possible move of all cases to New York.[56]

The controversy surrounding AutoHop led one small-market station group, Hoak Media Corporation, to remove its channels from the service entirely on June 6, 2012. Hoak refused to renew its carriage agreements with Dish for its 14 stations, reportedly demanding a 200% increase in carriage fees, and demanded that the AutoHop feature be completely removed. Dish's senior vice president of programming David Shull, scolded Hoak's decision for effectively telling Dish's customers that they must watch commercials, disrespecting customer control over its services.[57] [58] Not more than a week later, Hoak Media returned it's local channels back to Dish, without a reason.

  Management

  • Charles Ergen, Founder, Chairman
  • Joe Clayton, President and CEO
  • Amir Ahmed, Senior Vice President, Sales
  • W. Erik Carlson, Executive Vice President, Operations
  • Thomas A Cullen, Executive Vice President, Programming, Sales and Marketing
  • James DeFranco, Executive Vice President, Sales & Distribution
  • R. Stanton Dodge, Executive Vice President, General Counsel and Secretary
  • Bernard L. Han, Executive Vice President and Chief Operating Officer
  • Michael Kelly, Executive Vice President, Commercial and Business Services
  • Roger J. Lynch, Executive Vice President, Advanced Technologies
  • Robert E. Olson, Executive Vice President and Chief Financial Officer
  • David Shull, Senior Vice President, Programming
  • Stephen W. Wood, Executive Vice President, Chief Human Resources Officer

[59]

  See also

  References

  1. ^ a b Dish Network Company Profile[dead link]
  2. ^ a b c d e f "2010 Form 10-K, Dish Network Corp". Google Invester. http://www.google.com/finance?q=NASDAQ:DISH&fstype=ii. 
  3. ^ Network, Dish (16). "DISH Tops DIRECTV and Cable in Customer Satisfaction in 2012 American Customer Satisfaction Index". Dish Press Release. http://press.dishnetwork.com/press-releases/dish-tops-directv-and-cable-in-customer-satisfacti-nasdaq-dish-0887890. Retrieved May 16, 2012. 
  4. ^ "Dish Network 10Q Report". Dish Network. May 10, 2009. http://files.shareholder.com/downloads/DISH/924868438x5882353xS1042642-10-8/1042642/filing.pdf. Retrieved July 8, 2010. 
  5. ^ Avery, Greg (16). "New Dish Network CEO sees changed company soon". Business Journal. http://www.bizjournals.com/denver/news/2011/05/16/ergen-leaving-as-president-ceo-of-dish.html. Retrieved August 1, 2011. 
  6. ^ "Ergen lays out Dish Network's 10-year plan". Boston.com. May 2, 2012. http://articles.boston.com/2012-05-02/business/31521792_1_ground-based-services-charlie-ergen-internet-access. Retrieved May 4, 2012. 
  7. ^ Graeme McMillan, Tech Land. "Sorry, Netflix: DishOnline Signs HBO, Cinemax Streaming Content." April 21, 2011. Retrieved April 22, 2011.
  8. ^ Joe Flint (May 15, 2012). "Dish's ad-skipping device irks TV execs". Kansas City Star. http://www.kansascity.com/2012/05/15/3611811/dishs-ad-skipping-device-irks.html#storylink=cpy. Retrieved May 15, 2012. 
  9. ^ "DishWorld Launches on Roku". Multichannel. http://www.multichannel.com/article/485047-DishWorld_Launches_on_Roku.php. Retrieved May 24, 2012. 
  10. ^ "DishWorld". http://dishworldiptv.com/. Retrieved May 24, 2012. 
  11. ^ "Early Growth of Dish Network". Archived from the original on July 14, 2011. http://web.archive.org/web/20110714065003/http://dishnetwork.mediaroom.com/index.php?s=8777. 
  12. ^ "EchoStar Corp (SATS.O) Company Profile". Reuters. http://www.reuters.com/finance/stocks/companyProfile?rpc=66&symbol=SATS.O. Retrieved June 18, 2008. 
  13. ^ a b c d e Alex Sherman; Ronald Grover (October 13, 2011). "A Deeper Dish Network". Bloomberg Businessweek. http://www.businessweek.com/magazine/a-deeper-dish-network-10132011.html. Retrieved October 14, 2011. 
  14. ^ Anders Bylund (July 1, 2011). "Is DISH Building the Perfect Beast?". Motley Fool. http://www.fool.com/investing/high-growth/2011/07/01/is-dish-building-the-perfect-beast.aspx. Retrieved May 4, 2012. 
  15. ^ Fritz, Ben (April 7, 2011). "Dish Network wins bidding for assets of bankrupt Blockbuster". Los Angeles Times. http://articles.latimes.com/2011/apr/07/business/la-fi-ct-dish-blockbuster-20110407. Retrieved May 2, 2011. 
  16. ^ Ryan Nakashima (October 14, 2011). "Hulu no longer for sale, owners say". USA Today. http://www.usatoday.com/tech/news/story/2011-10-14/hulu-not-for-sale/50770090/1. Retrieved October 14, 2011. 
  17. ^ Speculations, Great (September 27, 2011). "Dish Network Looks Ready To Dance With Clearwire or Sprint". Forbes. http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2011/09/27/dish-looks-ready-to-dance-with-clearwire-or-sprint/. Retrieved October 14, 2011. 
  18. ^ Phil Goldstein (August 23, 2011). "Dish's wireless plan unveiled: satellite-terrestrial LTE-Advanced network". Fierce Wireless. http://www.fiercewireless.com/story/dishs-wireless-plan-unveiled-satellite-terrestrial-lte-advanced-network/2011-08-23. Retrieved October 14, 2011. 
  19. ^ Vuong, Andy (January 10, 2012). "Dish reboots business at the 2012 International Consumer Electronics Show". Denver Post. http://www.denverpost.com/business/ci_19708554. Retrieved March 21, 2012. 
  20. ^ "Dish 300 and 500 Pointing Guide" (PDF). Dish Network Corporation. http://www.Dishnetwork.com/downloads/pdf/user_guides_and_manuals/installation/117595_01_RV_Pointing_Table.PDF. Retrieved December 19, 2008. 
  21. ^ "Channels at 61.5°W". Lyngsat. http://www.lyngsat.com/packages/dish61_sid.html. Retrieved December 19, 2008. 
  22. ^ "Channels at 148°W". Lyngsat. http://www.lyngsat.com/packages/dish148_sid.html. Retrieved December 19, 2008. 
  23. ^ "Channels at 110°W". Lyngsat. http://www.lyngsat.com/packages/dish110_sid.html. Retrieved December 19, 2008. 
  24. ^ "Channels at 119°W". Lyngsat. http://www.lyngsat.com/packages/dish119_sid.html. Retrieved December 19, 2008. 
  25. ^ David Katzmaier; John P. Falcone (October 4, 2006). "Dish Network ViP622 HD DVR Digital Video Recorder (DVR) reviews". CNET Reviews. http://reviews.cnet.com/digital-video-recorders-dvrs/Dish-network-vip622-hd/4505-6474_7-31778299.html. Retrieved December 19, 2008. 
  26. ^ "launch of Anik F3". Satnews.com. April 12, 2007. http://www.satnews.com/stories2007/4281/. Retrieved April 21, 2012. 
  27. ^ "Dish Network to pay $50,000 for violating state No Call law". May 5, 2005. http://ago.mo.gov/newsreleases/2005/050505.htm. Retrieved December 19, 2008. 
  28. ^ Catherine Dominguez (January 13, 2006). "PUC issues warning to Dish Network over do-not-call violations". San Antonio Business Journal. http://www.bizjournals.com/sanantonio/stories/2006/01/16/story6.html. Retrieved December 19, 2008. 
  29. ^ "FTC Charges Dish Network Marketers with Do Not Call and Abandoned Call Violations". http://www.ftc.gov/opa/2008/07/Dishtm.shtm. Retrieved December 19, 2008. 
  30. ^ "FTC Charges Dish Network, Formerly Known as EchoStar, with Multiple Do Not Call Violations". Federal Trade Commission. March 25, 2009. http://www.ftc.gov/opa/2009/03/echostar.shtm. Retrieved May 14, 2009. 
  31. ^ "Have A Complaint About Dish Network?". Channel 3000. January 23, 2004. http://www.channel3000.com/news/2788823/detail.html. Retrieved December 20, 2008. 
  32. ^ Schramm, Dan F. "Gay Television Network Hits Static". Gay/Lesbian International News Network. GLINN Media Corporation. January 29, 2001.
  33. ^ BSB. "Gay TV shoved back in closet". Mother Jones. January 30, 2001.
  34. ^ V.S.S. "Poor reception for gay TV".[dead link] The Advocate. BNET. March 13, 2001.
  35. ^ Business Wire "Triangle Television Announces Name Change to Q Television Network". April 16, 2004.
  36. ^ "DISH Channels – Satellite Channels". Dishnetwork.com. http://www.Dishnetwork.com/turbohd/programming/default.aspx. Retrieved April 21, 2012. 
  37. ^ Dish Network Drops Viacom Channels As Talks StallExtreme Tech (released March 9, 2004)
  38. ^ Viacom, EchoStar reach deal; channels back on DishCED Magazine (released March 11, 2010)
  39. ^ "Dish Network Sues ESPN Over Classic, ESPNU Carriage Terms – Satellite Operator Alleges Programmer Violated `Most-Favored Nations' Contract Clause". Multichannel.com. http://www.multichannel.com/article/326537-Dish_Sues_ESPN_Over_Classic_ESPNU_Carriage_Terms.php. Retrieved April 21, 2012. 
  40. ^ "ESPN: We'll Fight Dish Network Lawsuit – Sports Programmer Maintains It's In `Full Compliance' On Carriage Contract For ESPNU, Classic". Multichannel.com. http://www.multichannel.com/article/326582-ESPN_We_ll_Fight_Dish_Lawsuit.php. Retrieved April 21, 2012. 
  41. ^ Todd Spangler (September 30, 2009). "ESPN: Dish's Move Of ESPNU Unrelated To Lawsuit – Satellite Operator Claimed ESPN Violated Terms of Contract". Multichannel News. http://www.multichannel.com/article/356100-ESPN_Dish_s_Move_Of_ESPNU_Unrelated_To_Lawsuit.php. Retrieved April 21, 2012. 
  42. ^ . http://online.wsj.com/article/BT-CO-20100622-712323.html. [dead link]
  43. ^ Stelter, Brian (2010-05-22). Weather Channel's Move Beyond Forecasts May Be Costly. The New York Times. Retrieved May 22, 2010.
  44. ^ Dish Network is dropping The Weather Channel. The Weather Channel news release (May 20, 2010)
  45. ^ "Dish Network and The Weather Channel Reach Agreement". Press.weather.com. March 31, 2010. http://press.weather.com/press_detail.asp?id=296. Retrieved April 21, 2012. 
  46. ^ Hachman, Mark (October 1, 2010). "Some Fox Channels Off the Air at Dish Network". PC Magazine. http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2370092,00.asp. 
  47. ^ "Dish Network Loses 19 Fox Regional Sports Channels over Rate Dispute | Dish Network and Satellite TV Blog". Ordersatellitenow.com. October 5, 2010. http://www.ordersatellitenow.com/blog/dish-network-loses-19-fox-regional-sports-channels.html. Retrieved April 21, 2012. 
  48. ^ Fox, Dish Network agree to terms, ending blackoutDaily Herald (released October 29, 2010)
  49. ^ A WFAA message about Dish Network – WFAA.com (released October 29, 2010)
  50. ^ Vanderberg, Marcus (April 1, 2011). "SNY Goes Off The Air On Dish Network – SportsNewser". Mediabistro.com. http://www.mediabistro.com/sportsnewser/sny-goes-off-the-air-on-dish-network_b7272. Retrieved April 21, 2012. 
  51. ^ "Be Fair Heritage". Dishnetwork.com. October 23, 2008. http://www.dishnetwork.com/campaigns/fair_satellite/locals/heritage/default.aspx. Retrieved April 21, 2012. 
  52. ^ "www.befairheritage.com". befairheritage.com. http://www.befairheritage.com/. Retrieved April 21, 2012. 
  53. ^ a b Adegoke, Yinka (May 4, 2012). "CORRECTED: DISH subscribers could lose 'Mad Men' in dispute". Reuters. http://www.reuters.com/article/2012/05/04/amc-dish-idUSL1E8G4C0B20120504. Retrieved May 4, 2012. 
  54. ^ "Dish Lowers Boom On Rest Of Voom". Multichannel News. 2008-05-14. http://www.multichannel.com/article/CA6561003.html. 
  55. ^ Dish Network Kicks AMC Networks Channels To Nosebleed Section Of The Dial, Deadline.com, June 4, 2012.
  56. ^ Jeffrey, Don (June 5, 2012). "Dish’s Ad-Skip Tool May Benefit From Cablevision DVR Case". Bloomberg. http://www.bloomberg.com/news/2012-06-05/dish-s-ad-skip-tool-may-benefit-from-cablevision-dvr-case.html. Retrieved June 5, 2012. 
  57. ^ Flint, Joe. "Dish claims broadcaster pulled signals in part because of AutoHop". The Los Angeles Times. http://www.latimes.com/entertainment/envelope/cotown/la-et-dish-hoak-20120606,0,1493640.story?track=rss. Retrieved 7 June 2012. 
  58. ^ "Because of dispute, DISH customers lose Hastings' KHAS-TV". Lincoln Journal Star. http://journalstar.com/business/local/because-of-dispute-dish-custmers-lose-hastings-khas/article_364e9e83-3b1a-5b98-8d85-b41f03d363fa.html. Retrieved 7 June 2012. 
  59. ^ "Dish Network – Investor Relations – 1.888.825.2557". Dish.client.shareholder.com. http://dish.client.shareholder.com/management.cfm. Retrieved April 21, 2012. 

  External links

   
               

 

All translations of Dish_Network


sensagent's content

  • definitions
  • synonyms
  • antonyms
  • encyclopedia

Dictionary and translator for handheld

⇨ New : sensagent is now available on your handheld

   Advertising ▼

sensagent's office

Shortkey or widget. Free.

Windows Shortkey: sensagent. Free.

Vista Widget : sensagent. Free.

Webmaster Solution

Alexandria

A windows (pop-into) of information (full-content of Sensagent) triggered by double-clicking any word on your webpage. Give contextual explanation and translation from your sites !

Try here  or   get the code

SensagentBox

With a SensagentBox, visitors to your site can access reliable information on over 5 million pages provided by Sensagent.com. Choose the design that fits your site.

Business solution

Improve your site content

Add new content to your site from Sensagent by XML.

Crawl products or adds

Get XML access to reach the best products.

Index images and define metadata

Get XML access to fix the meaning of your metadata.


Please, email us to describe your idea.

WordGame

The English word games are:
○   Anagrams
○   Wildcard, crossword
○   Lettris
○   Boggle.

Lettris

Lettris is a curious tetris-clone game where all the bricks have the same square shape but different content. Each square carries a letter. To make squares disappear and save space for other squares you have to assemble English words (left, right, up, down) from the falling squares.

boggle

Boggle gives you 3 minutes to find as many words (3 letters or more) as you can in a grid of 16 letters. You can also try the grid of 16 letters. Letters must be adjacent and longer words score better. See if you can get into the grid Hall of Fame !

English dictionary
Main references

Most English definitions are provided by WordNet .
English thesaurus is mainly derived from The Integral Dictionary (TID).
English Encyclopedia is licensed by Wikipedia (GNU).

Copyrights

The wordgames anagrams, crossword, Lettris and Boggle are provided by Memodata.
The web service Alexandria is granted from Memodata for the Ebay search.
The SensagentBox are offered by sensAgent.

Translation

Change the target language to find translations.
Tips: browse the semantic fields (see From ideas to words) in two languages to learn more.

last searches on the dictionary :

2663 online visitors

computed in 0.047s

   Advertising ▼

I would like to report:
section :
a spelling or a grammatical mistake
an offensive content(racist, pornographic, injurious, etc.)
a copyright violation
an error
a missing statement
other
please precise:

Advertize

Partnership

Company informations

My account

login

registration

   Advertising ▼