» 
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Malagasy Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Thai Turkish Vietnamese
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Malagasy Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Thai Turkish Vietnamese

definition - Envisat

definition of Wikipedia

   Advertizing ▼

Wikipedia

Envisat

                   
Envisat
Envisatmod.jpg
Modelo escala 1:1 del satélite Envisat
Organización ESA
Estado Inoperativo
Fecha de lanzamiento 1 de marzo de 2002
Aplicación Observación de la Tierra
Configuración PPF/Spot Mk.2
Masa 8211 kg
Equipo

MIPAS
GOMOS
SCIAMACHY
MERIS
AATSR
ASAR
RA-2
MWR
DORIS

LRR
COSPAR 0200901
NORAD_SSC 27386
SIC 6179
Elementos orbitales
Tipo de órbita Circular, sun-synchronous polar
Excentricidad 0.001165
Inclinación 98.54 Grados
Período orbital 100 minutos
Periastro 796 Km

El satélite Envisat (Environmental Satellite) fue un satélite de observación terrestre construido por la Agencia Espacial Europea (ESA). Fue lanzado el 1 de marzo de 2002 en un cohete Ariane 5 en una órbita polar síncrona con el Sol a una altura de 790 km (+/− 10 km). Orbitó la Tierra en un periodo de cerca de 101 minutos con un periodo de repetición de ciclos cada 35 días. Estuvo operativo hasta el día 8 de Abril de 2012, día en el que se perdieron todas las comunicaciones con el satélite.

El Envisat fue uno de los mayores observatorios de la atmósfera y superficie terrestre lanzados disponiendo de 9 instrumentos para la obtención de información sobre la superficie de la Tierra, los océanos y la atmósfera.

  Características

Su misión fue controlar el calentamiento global, el grado de la contaminación atmosférica y los riesgos de desastres naturales para poder mitigar sus efectos. Su peso era de 8,2 t.

Para esta misión, que batió todos los récord de lanzamiento de peso, el Arianne-5 fue equipado por primera vez con una cápsula en su extremo de 17 metros que envolvía y protegía al mayor satélite construido de Europa, según el consorcio europeo Arianespace. Fabricado por un consorcio de una cincuentena de empresas bajo la dirección de ASTRIUM, Envisat estaba situado en una órbita casi polar.

Tras desplegar sus antenas solares, Envisat alcanzaba una dimensión de 25 metros de largo por 10 de ancho y daba una vuelta a la Tierra cada cien minutos aproximadamente. Sobrevolaba los polos a 800 km de altitud en una órbita inclinada 98 grados con respecto al ecuador, pudiendo analizar siempre cada zona a la misma hora solar. Desde esa posición privilegiada, nada escapaba a los diez instrumentos con los que iba equipado: gases de efecto invernadero, cambios del nivel de los océanos, fusión de glaciares, destrucción de bosques tropicales, restos de hidrocarburos en el mar, inundaciones, erupciones volcánicas o el fenómeno de "El Niño", entre otros.

Los instrumentos GOMOS, MIPAS y SCIAMACHY tuvieron la misión de sondear y cartografiar la atmósfera con el fin de determinar las concentraciones de gases de efecto invernadero o los contaminantes industriales, y seguir la evolución del agujero en la capa de ozono. SCIAMACHY analizaba también los efectos de los incendios forestales, de las tormentas de polvo y las erupciones volcánicas.

El espectrómetro MERIS captó los colores de los mares y océanos, de forma que fue posible observar interesantes parámetros como el paso del azul normal al rojo característico de la proliferación de algas, y los diferentes estadios en el crecimiento de las plantas junto con sus niveles de clorofila.

Entre otros, el ENVISAT disponía de 4 sistemas de adquisición: DORIS, RA-2, MWR, ARR.

El día 8 de Abril de 2012, se perdió toda comunicación con el satélite. Tras un mes de numerosos intentos de restablecer el control, el 9 de Mayo de 2012 la Agencia Espacial Europea (ESA), tras no conseguir una mínima reacción por parte de ENVISAT, declaró la misión como finalizada.

  Enlaces externos

   
               

 

All translations of Envisat


sensagent's content

  • definitions
  • synonyms
  • antonyms
  • encyclopedia

  • definición
  • sinónimo

Dictionary and translator for handheld

⇨ New : sensagent is now available on your handheld

   Advertising ▼

sensagent's office

Shortkey or widget. Free.

Windows Shortkey: sensagent. Free.

Vista Widget : sensagent. Free.

Webmaster Solution

Alexandria

A windows (pop-into) of information (full-content of Sensagent) triggered by double-clicking any word on your webpage. Give contextual explanation and translation from your sites !

Try here  or   get the code

SensagentBox

With a SensagentBox, visitors to your site can access reliable information on over 5 million pages provided by Sensagent.com. Choose the design that fits your site.

Business solution

Improve your site content

Add new content to your site from Sensagent by XML.

Crawl products or adds

Get XML access to reach the best products.

Index images and define metadata

Get XML access to fix the meaning of your metadata.


Please, email us to describe your idea.

WordGame

The English word games are:
○   Anagrams
○   Wildcard, crossword
○   Lettris
○   Boggle.

Lettris

Lettris is a curious tetris-clone game where all the bricks have the same square shape but different content. Each square carries a letter. To make squares disappear and save space for other squares you have to assemble English words (left, right, up, down) from the falling squares.

boggle

Boggle gives you 3 minutes to find as many words (3 letters or more) as you can in a grid of 16 letters. You can also try the grid of 16 letters. Letters must be adjacent and longer words score better. See if you can get into the grid Hall of Fame !

English dictionary
Main references

Most English definitions are provided by WordNet .
English thesaurus is mainly derived from The Integral Dictionary (TID).
English Encyclopedia is licensed by Wikipedia (GNU).

Copyrights

The wordgames anagrams, crossword, Lettris and Boggle are provided by Memodata.
The web service Alexandria is granted from Memodata for the Ebay search.
The SensagentBox are offered by sensAgent.

Translation

Change the target language to find translations.
Tips: browse the semantic fields (see From ideas to words) in two languages to learn more.

last searches on the dictionary :

3950 online visitors

computed in 0.047s

   Advertising ▼

I would like to report:
section :
a spelling or a grammatical mistake
an offensive content(racist, pornographic, injurious, etc.)
a copyright violation
an error
a missing statement
other
please precise:

Advertize

Partnership

Company informations

My account

login

registration

   Advertising ▼