» 
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Malagasy Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Thai Turkish Vietnamese
Arabic Bulgarian Chinese Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Finnish French German Greek Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Malagasy Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swedish Thai Turkish Vietnamese

definition - The_New_York_Times

definition of Wikipedia

   Advertizing ▼

Wikipedia

The New York Times

                   
The New York Times
The New York Times.svg
Nytimes06-29-1914.jpg
The front page of The New York Times
on July 29, 1914, announcing Austria-Hungary's declaration of war against Serbia
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner The New York Times Company
Founder Henry Jarvis Raymond
George Jones
Publisher Arthur Ochs Sulzberger, Jr.
Editor Jill Abramson
Managing editors Dean Baquet
John M. Geddes
News editor Richard L. Berke
Opinion editor Andrew Rosenthal
Sports editor Tom Jolly
Photo editor Michele McNally
Staff writers 1,150 news department staff [1]
Founded 1851
Headquarters The New York Times Building
620 Eighth Avenue
Manhattan, New York
Circulation 1,586,757 weekdays
1,550,696 Saturdays
2,003,247 Sundays in 2012[2]
ISSN 0362-4331
OCLC number 1645522
Official website www.nytimes.com

The New York Times (NYT) is an American daily newspaper founded and continuously published in New York City since 1851. The New York Times has won 108 Pulitzer Prizes, more than any news organization.[3][4] Its website is the most popular American online newspaper website, receiving more than 30 million unique visitors per month.[5]

Although the print version of the paper remains both the largest local metropolitan newspaper in the United States, as well as the third largest newspaper overall, behind The Wall Street Journal and USA Today, its weekday circulation has fallen since 1990 (as have other newspapers) to fewer than one million copies daily.[6] Nicknamed "the Old Gray Lady",[7] and long regarded within the industry as a national "newspaper of record",[8] The New York Times is owned by The New York Times Company, which also publishes 18 other newspapers including the International Herald Tribune and The Boston Globe. The company's chairman is Arthur Ochs Sulzberger Jr., whose family has controlled the paper since 1896.[9]

The paper's motto, printed in the upper left-hand corner of the front page, is "All the News That's Fit to Print." It is organized into sections: News, Opinions, Business, Arts, Science, Sports, Style, Home, and Features. The New York Times stayed with the eight-column format for several years after most papers switched to six columns, and it was one of the last newspapers to adopt color photography.

Online content is available through a metered paywall begun in 2011. While one's first ten articles per month are free to read, one must subscribe to read additional articles.[10] There are also mobile applications to access content for various mobile devices, such as Android devices and Apple's iOS platform.

Contents

  History

  The Times Square Building, The New York Times' headquarters from 1913 to 2007

The New York Times was founded on September 18, 1851, by journalist and politician Henry Jarvis Raymond, who was then a Whig and who would later be the second chairman of the Republican National Committee, and former banker George Jones as the New-York Daily Times. Sold at an original price of one cent per copy, the inaugural edition attempted to address the various speculations on its purpose and positions that preceded its release:[11]

We shall be Conservative, in all cases where we think Conservatism essential to the public good;—and we shall be Radical in everything which may seem to us to require radical treatment and radical reform. We do not believe that everything in Society is either exactly right or exactly wrong;—what is good we desire to preserve and improve;—what is evil, to exterminate, or reform.

The paper changed its name to The New York Times in 1857. The newspaper was originally published every day except Sunday, but on April 21, 1861, due to the demand for daily coverage of the Civil War, The New York Times, along with other major dailies, started publishing Sunday issues. One of the earliest public controversies in which the paper was involved was the Mortara Affair, an affair that was the object of 20 editorials in The New York Times alone.[12]

The paper's influence grew during 1870–71, when it published a series of exposés of Boss Tweed that led to the end of the Tweed Ring's domination of New York's City Hall.[13] In the 1880s, The New York Times transitioned from supporting Republican candidates to becoming politically independent; in 1884, the paper supported Democrat Grover Cleveland in his first presidential election. While this move hurt The New York Times' readership, the paper regained most of its lost ground within a few years.[14] The New York Times was acquired by Adolph Ochs, publisher of the Chattanooga Times, in 1896. The following year, he coined the paper's slogan, "All The News That's Fit To Print";[14] this was a jab at competing papers such as Joseph Pulitzer's New York World and William Randolph Hearst's New York Journal which were known for lurid yellow journalism. Under his guidance, The New York Times achieved international scope, circulation, and reputation. In 1904, The New York Times received the first on-the-spot wireless transmission from a naval battle, a report of the destruction of the Russian fleet at the Battle of Port Arthur in the Yellow Sea from the press-boat Haimun during the Russo-Japanese war. In 1910, the first air delivery of The New York Times to Philadelphia began.[14] The New York Times' first trans-Atlantic delivery to London occurred in 1919. In 1920, a "4 A.M. Airplane Edition" was sent by plane to Chicago so it could be in the hands of Republican convention delegates by evening.[15]

In the 1940s, the paper extended its breadth and reach. The crossword began appearing regularly in 1942, and the fashion section in 1946. The New York Times began an international edition in 1946. The international edition stopped publishing in 1967, when The New York Times joined the owners of the New York Herald Tribune and The Washington Post to publish the International Herald Tribune in Paris. The paper bought a classical radio station (WQXR) in 1946.[16] In addition to owning WQXR, the newspaper also formerly owned its AM sister, WQEW (1560 AM).[17] The classical music radio format was simulcast on both frequencies until the early 1990s, when the big-band and standards music format of WNEW-AM (now WBBR) moved from 1130 AM to 1560. The AM radio station changed its call letters from WQXR to WQEW.[18] By the beginning of the 21st century, The New York Times was leasing WQEW to ABC Radio for its Radio Disney format, which continues on 1560 AM. Disney became the owner of WQEW in 2007.[17] On July 14, 2009 it was announced that WQXR was to be sold to WNYC, who on October 8, 2009 moved the station to 105.9 FM and began to operate the station as a non-commercial.[19]

  The New York Times newsroom, 1942
  A speech in the newsroom after announcement of Pulitzer Prize winners, 2009

The New York Times is third in national circulation, after USA Today and The Wall Street Journal. The newspaper is owned by The New York Times Company, in which descendants of Adolph Ochs, principally the Sulzberger family, maintain a dominant role. In 2009 article circulation dropped 7.3 percent to about 928,000; this is the first time since the 1980s that it has fallen under one million.[6]As of December 26, 2010 (2010 -12-26), the paper reported a circulation of 906,100 copies on weekdays and 1,356,800 copies on Sundays.[20] In the New York City metropolitan area, the paper costs $2.50 Monday through Saturday and $5 on Sunday. The New York Times has won 108 Pulitzer Prizes, more than any other newspaper.[21]

In 2009, The New York Times began production of local inserts in regions outside of the New York area. Beginning October 16, 2009, a two-page "Bay Area" insert was added to copies of the Northern California edition on Fridays and Sundays. The New York Times commenced production of a similar Friday and Sunday insert to the Chicago edition on November 20, 2009. The inserts consist of local news, policy, sports, and culture pieces, usually supported by local advertisements.

In addition to its New York City headquarters, The New York Times has 10 news bureaus in New York State, 11 national news bureaus and 26 foreign news bureaus.[20] The New York Times reduced its page width to 12 inches (300 mm) from 13.5 inches (340 mm) on August 6, 2007, adopting the width that has become the U.S. newspaper industry standard.[22]

Because of its steadily declining sales attributed to the rise of online alternative media and social media, The New York Times has been going through a downsizing for several years, offering buyouts to workers and cutting expenses,[23] in common with a general trend among print newsmedia.

The newspaper's first building was located at 113 Nassau Street in New York City. In 1854, it moved to 138 Nassau Street, and in 1858 it moved to 41 Park Row, making it the first newspaper in New York City housed in a building built specifically for its use.[24] The paper moved its headquarters to 1475 Broadway in 1904, in an area called Long Acre Square, that was renamed to Times Square. The top of the building is the site of the New Year's Eve tradition of lowering a lighted ball, that was started by the paper. The building is also notable for its electronic news ticker, where headlines crawled around the outside of the building. It is still in use,[when?] but is not operated by The New York Times. After nine years in Times Square, an Annex was built at 229 West 43rd Street. After several expansions, it became the company's headquarters in 1913, and the building on Broadway was sold in 1961. Until June 2007, The New York Times, from which Times Square gets its name, was published at offices at West 43rd Street. It stopped printing papers there on June 15, 1997.[25]

The newspaper remained at that location until June 2007, when it moved three blocks south to 620 Eighth Avenue between West 40th and 41st Streets, in Manhattan. The new headquarters for the newspaper, The New York Times Building, is a skyscraper designed by Renzo Piano.[26][27]

  Times v. Sullivan

The paper's involvement in a 1964 libel case helped bring one of the key United States Supreme Court decisions supporting freedom of the press, New York Times Co. v. Sullivan. In it, the United States Supreme Court established the "actual malice" standard for press reports about public officials or public figures to be considered defamatory or libelous. The malice standard requires the plaintiff in a defamation or libel case prove the publisher of the statement knew the statement was false or acted in reckless disregard of its truth or falsity. Because of the high burden of proof on the plaintiff, and difficulty in proving what is inside a person's head, such cases by public figures rarely succeed.[28]

  The Pentagon Papers

In 1971, the Pentagon Papers, a secret United States Department of Defense history of the United States' political and military involvement in the Vietnam War from 1945 to 1971, were given ("leaked") to Neil Sheehan of The New York Times by former State Department official Daniel Ellsberg, with his friend Anthony Russo assisting in copying them. The New York Times began publishing excerpts as a series of articles on June 13. Controversy and lawsuits followed. The papers revealed, among other things, that the government had deliberately expanded its role in the war by conducting air strikes over Laos, raids along the coast of North Vietnam, and offensive actions taken by U.S. Marines well before the public was told about the actions, and while President Lyndon B. Johnson had been promising not to expand the war. The document increased the credibility gap for the U.S. government, and hurt efforts by the Nixon administration to fight the on-going war.[29]

When The New York Times began publishing its series, President Richard Nixon became incensed. His words to National Security Advisor Henry Kissinger included "People have gotta be put to the torch for this sort of thing..." and "Let's get the son-of-a-bitch in jail."[30] After failing to get The New York Times to stop publishing, Attorney General John Mitchell and President Nixon obtained a federal court injunction that The New York Times cease publication of excerpts. The newspaper appealed and the case began working through the court system. On June 18, 1971, The Washington Post began publishing its own series. Ben Bagdikian, a Post editor, had obtained portions of the papers from Ellsberg. That day the Post received a call from the Assistant Attorney General, William Rehnquist, asking them to stop publishing. When the Post refused, the U.S. Justice Department sought another injunction. The U.S. District court judge refused, and the government appealed. On June 26, 1971 the U.S. Supreme Court agreed to take both cases, merging them into New York Times Co. v. United States 403 US 713. On June 30, 1971, the Supreme Court held in a 6–3 decision that the injunctions were unconstitutional prior restraints and that the government had not met the burden of proof required. The justices wrote nine separate opinions, disagreeing on significant substantive issues. While it was generally seen as a victory for those who claim the First Amendment enshrines an absolute right to free speech, many felt it a lukewarm victory, offering little protection for future publishers when claims of national security were at stake.[29]

  Discrimination in employment

Discriminatory practices restricting women in editorial positions were part of the history, correlating with effects on the journalism published at the time. The newspaper's first general woman reporter was Jane Grant, who described her experience afterwards. She wrote, "In the beginning I was charged not to reveal the fact that a female had been hired". Other reporters nicknamed her Fluff and she was subjected to considerable hazing. Because of her gender, promotions were out of the question, according to the then-managing editor. She was there for fifteen years, interrupted by World War I.[31]

In 1935, Anne McCormick wrote to Arthur Hays Sulzberger, "I hope you won't expect me to revert to 'woman's-point-of-view' stuff."[32] Later, she interviewed major political leaders and appears to have had easier access than her colleagues did. Even those who witnessed her in action were unable to explain how she got the interviews she did.[33] Clifton Daniel said, "[After World War II,] I'm sure Adenauer called her up and invited her to lunch. She never had to grovel for an appointment."[34] Covering world leaders' speeches after World War II at the National Press Club was limited to men by a Club rule. When women were eventually allowed in to hear the speeches, they still were not allowed to ask the speakers questions, although men were allowed and did ask, even though some of the women had won Pulitzer Prizes for prior work.[35] Times reporter Maggie Hunter refused to return to the Club after covering one speech on assignment.[36] Nan Robertson's article on the Union Stock Yards, Chicago, was read aloud as anonymous by a professor, who then said, "'It will come as a surprise to you, perhaps, that the reporter is a girl,' he began... [G]asps; amazement in the ranks. 'She had used all her senses, not just her eyes, to convey the smell and feel of the stockyards. She chose a difficult subject, an offensive subject. Her imagery was strong enough to revolt you.'"[37] The New York Times hired Kathleen McLaughlin after ten years at the Chicago Tribune, where "[s]he did a series on maids, going out herself to apply for housekeeping jobs."[38]

  Ownership

  The New York Times headquarters 620 Eighth Avenue

The Ochs-Sulzberger family, one of the United States's newspaper dynasties, has owned The New York Times since 1896.[14] After the publisher went public in the 1960s, the family continued to exert control through its ownership of the vast majority of Class B voting shares. Class A shareholders are permitted restrictive voting rights while Class B shareholders are allowed open voting rights. Dual-class structures caught on in the mid-20th century as families such as the Grahams of The Washington Post Company sought to gain access to public capital without losing control. Dow Jones & Co., publisher of The Wall Street Journal, had a similar structure and was controlled by the Bancroft family; the company was later bought by the News Corporation in 2007, which itself is controlled by Rupert Murdoch and his family through a similar dual-class structure.[39]

The Ochs-Sulzberger family trust controls roughly 88 percent of the company's class B shares. Any alteration to the dual-class structure must be ratified by six of eight directors who sit on the board of the Ochs-Sulzberger family trust. The Trust board members are Daniel H. Cohen, James M. Cohen, Lynn G. Dolnick, Susan W. Dryfoos, Michael Golden, Eric M. A. Lax, Arthur O. Sulzberger, Jr. and Cathy J. Sulzberger.[40]

Turner Catledge, the top editor at The New York Times for almost two decades, wanted to hide the ownership influence. Sulzberger routinely wrote memos to his editor, each containing suggestions, instructions, complaints, and orders. When Catledge would receive these memos he would erase the publisher's identity before passing them to his subordinates. Catledge thought that if he removed the publisher's name from the memos it would protect reporters from feeling pressured by the owner.[41]

  Content

  Sections

The newspaper is organized in three sections, including the magazine.

  1. News: Includes International, National, Washington, Business, Technology, Science, Health, Sports, The Metro Section, Education, Weather, and Obituaries.
  2. Opinion: Includes Editorials, Op-Eds and Letters to the Editor.
  3. Features: Includes Arts, Movies, Theatre, Travel, NYC Guide, Dining & Wine, Home & Garden, Fashion & Style, Crossword, The New York Times Book Review, The New York Times Magazine, and Sunday Review.

Some sections, such as Metro, are only found in the editions of the paper distributed in the New York–New Jersey–Connecticut Tri-State Area and not in the national or Washington, D.C. editions. Aside from a weekly roundup of reprints of editorial cartoons from other newspapers, The New York Times does not have its own staff editorial cartoonist, nor does it feature a comics page or Sunday comics section. In September 2008, The New York Times announced that it would be combining certain sections effective October 6, 2008, in editions printed in the New York metropolitan area. The changes folded the Metro Section into the main International / National news section and combined Sports and Business (except Saturday through Monday, when Sports is still printed as a standalone section). This change also included having the name of the Metro section be called New York outside of the Tri-State Area. The presses used by The New York Times allow four sections to be printed simultaneously; as the paper had included more than four sections all days except Saturday, the sections had to be printed separately in an early press run and collated together. The changes will allow The New York Times to print in four sections Monday through Wednesday, in addition to Saturday. The New York Times' announcement stated that the number of news pages and employee positions will remain unchanged, with the paper realizing cost savings by cutting overtime expenses.[42] According to Russ Stanton, editor of the Los Angeles Times, a competitor, the newsroom of The New York Times is twice the size of the Los Angeles Times, which currently has a newsroom of 600.[43]

  Style

When referring to people, The New York Times generally uses honorifics, rather than unadorned last names (except in the sports pages, Book Review and Magazine). It stayed with an eight-column format until September 1976, years after other papers had switched to six,[44] and it was one of the last newspapers to adopt color photography, with the first color photograph on the front page appearing on October 16, 1997.[45] In the absence of a major headline, the day's most important story generally appears in the top-right hand column, on the main page. The typefaces used for the headlines are custom variations of Cheltenham. The running text is set at 8.7 point Imperial.[46]

Joining a roster of other major American newspapers in recent[when?] years, including USA Today, The Wall Street Journal and The Washington Post, The New York Times announced on July 18, 2006, that it would be narrowing the width of its paper by six inches. In an era of dwindling circulation and significant advertising revenue losses for most print versions of American newspapers, the move, which was also announced would result in a 5 percent reduction in news coverage, would have a target savings of $12 million a year for the paper.[47] The change from the traditional 54 inches (1.4 m) broadsheet style to a more compact 48-inch web width was addressed by both Executive Editor Bill Keller and The New York Times President Scott Heekin-Canedy in memos to the staff. Keller defended the "more reader-friendly" move indicating that in cutting out the "flabby or redundant prose in longer pieces" the reduction would make for a better paper. Similarly, Keller confronted the challenges of covering news with "less room" by proposing more "rigorous editing" and promised an ongoing commitment to "hard-hitting, ground-breaking journalism".[48] The official change went into effect on August 6, 2007.[49]

The New York Times printed a display advertisement on its first page on January 6, 2009, breaking tradition at the paper.[50] The advertisement for CBS was in color and was the entire width of the page.[51] The newspaper promised it would place first-page advertisements on only the lower half of the page.[50]

  Reputation and awards

It maintains bureaus across a large platform of politically and socially important locations. The New York Times has established links regionally with 16 bureaus in New York State, nationally, with 11 bureaus within the United States, and globally, with 26 foreign news bureaus.

The recipient of 106 Pulitzer Prizes, The New York Times won three awards in the 2010 version of the proceedings. Sheri Fink was awarded the best investigative report; given for her piece on the reaction and dedication of a hospital after Hurricane Katrina. Michael Moss was recognised for his contribution to explanatory reporting and ensuing policy, given for his coverage of the trials experienced a young salmonella victim paralysed by E. coli. His article led to significant changes in federal regulation on the matter. Matt Richtel was also credited for his article on the dangerous effects of using a cellphone while driving.

  Web presence

The New York Times has had a strong presence on the Web since 1996, and has been ranked one of the top Web sites. Accessing some articles requires registration, though this could be bypassed in some cases through Times RSS feeds.[52] The website had 555 million pageviews in March 2005.[53] The domain nytimes.com attracted at least 146 million visitors annually by 2008 according to a Compete.com study. The New York Times Web site ranks 59th by number of unique visitors, with over 20 million unique visitors in March 2009 making it the most visited newspaper site with more than twice the number of unique visitors as the next most popular site.[54] Also, as of May 2009, nytimes.com produced 22 of the 50 most popular newspaper blogs.[55]

In September 2005, the paper decided to begin subscription-based service for daily columns in a program known as TimesSelect, which encompassed many previously free columns. Until being discontinued two years later, TimesSelect cost $7.95 per month or $49.95 per year,[56] though it was free for print copy subscribers and university students and faculty.[57][58] To work around this, bloggers often reposted TimesSelect material,[59] and at least one site once compiled links of reprinted material.[60] On September 17, 2007, The New York Times announced that it would stop charging for access to parts of its Web site, effective at midnight the following day, reflecting a growing view in the industry that subscription fees cannot outweigh the potential ad revenue from increased traffic on a free site.[61] In addition to opening almost the entire site to all readers, The New York Times news archives from 1987 to the present are available at no charge, as well as those from 1851 to 1922, which are in the public domain.[62][63] Access to the Premium Crosswords section continues to require either home delivery or a subscription for $6.95 per month or $39.95 per year. Times columnists including Nicholas Kristof and Thomas Friedman had criticized TimesSelect,[64][65] with Friedman going so far as to say "I hate it. It pains me enormously because it's cut me off from a lot, a lot of people, especially because I have a lot of people reading me overseas, like in India ... I feel totally cut off from my audience."[66]

The New York Times was made available on the iPhone and iPod Touch in 2008,[67] and on the iPad mobile devices in 2010.[68]

The New York Times is also the first newspaper to offer a video game as part of its editorial content, Food Import Folly by Persuasive Games.[69]

reCAPTCHA is currently helping to digitize old editions of The New York Times.[70]

  Mobile presence

The Times Reader is a digital version of The New York Times. It was created via a collaboration between the newspaper and Microsoft. Times Reader takes the principles of print journalism and applies them to the technique of online reporting. Times Reader uses a series of technologies developed by Microsoft and their Windows Presentation Foundation team. It was announced in Seattle in April 2006 by Arthur Ochs Sulzberger Jr., Bill Gates, and Tom Bodkin. In 2009 the Times Reader 2.0 was rewritten in Adobe AIR.[71]

In 2008, The New York Times created an app for the iPhone and iPod touch which allowed users to download articles to their mobile device enabling them to read the paper even when they were unable to receive a signal. In April 2010, The New York Times announced it will begin publishing daily content through an iPad app.[72] As of October 2010, The New York Times iPad app is ad-supported and available for free without a paid subscription, but translated into a subscription-based model in 2011.[68]

In 2010, the New York Times also launched an App for Android smartphones.

  In Moscow

Communication with its Russian readers is a special project of The New York Times launched in February 2008, guided by Clifford J. Levy. Some Times articles covering the broad spectrum of political and social topics in Russia are being translated into Russian and offered for the attention of Russia's bloggers in The New York Times community blog.[73] After that, selected responses of Russian bloggers are being translated into English and published at The New York Times site among comments from English readers.[74][75]

  Reporter resources

The website's "Newsroom Navigator" collects online resources for use by reporters and editors. It is maintained by Rich Meislin.[76][77][78] Further specific collections are available to cover the subjects of business, politics and health.[76][79][80] In 1998 Meislin was editor-in-chief of electronic media at the newspaper.[81]

  Pricing

Facing falling print advertising revenue and projections of continued decline, a paywall was instituted in 2011 which, as of March, 2012, was modestly successful, garnering several hundred thousand subscriptions and about $100 million in revenue.[82] The paywall was announced on March 17, 2011, that starting on March 28, 2011 (March 17, 2011 for Canada), it would charge frequent readers for access to its online content.[10] Readers would be able to access up to 20 articles each month without charge. (Although beginning in April, 2012, the number of free-access articles will be halved to just 10 articles per month.) Any reader who wanted to access more would have to pay for a digital subscription. This plan would allow free access for occasional readers, but produce revenue from "heavy" readers. Depending on the package selected, digital subscriptions rates for four weeks range from $15 to $35. Subscribers to the print edition of the newspaper would get full access without any additional fee. Some content, such as the front page and the section fronts will remain free, as well as the Top News page on mobile apps.[83]

  Missed print dates

Due to strikes, the regular edition of The New York Times was not printed during the following periods:[84]

  • December 9, 1962 to March 31, 1963. Only a western edition was printed due to the 1962–63 New York City newspaper strike.
  • September 17, 1965 to October 10, 1965. An international edition was printed, and a weekend edition replaced the Saturday and Sunday papers.
  • August 10, 1978 to November 5, 1978. A multi-union strike shut down the three major New York City newspapers. No editions of The New York Times were printed. Two months into the strike, a parody of The New York Times called Not The New York Times was given out in New York, with contributors such as Carl Bernstein, Christopher Cerf, Tony Hendra and George Plimpton.

No editions were printed on January 2 of 1852–1853 and of 1862–1867. No editions were printed on July 5 of 1861–1865.

  Issues over coverage

  Political persuasion overall

According to a 2007 survey by Rasmussen Reports of public perceptions of major media outlets, 40% saw the paper as having a liberal slant, 20% no political slant and 11% believe it has a conservative slant.[85] In December 2004, a University of California, Los Angeles study by former fellows of a conservative think tank gave The New York Times a score of 73.7 on a 100 point scale, with 0 being most conservative and 100 being most liberal.[86] The validity of the study has been questioned by various organizations, including the liberal media watchdog group Media Matters for America.[87] In mid-2004, the newspaper's then public editor (ombudsman), Daniel Okrent, wrote an opinion piece in which he said that The New York Times did have a liberal bias in coverage of certain social issues such as permitting gay marriage. He stated that this bias reflected the paper's cosmopolitanism, which arose naturally from its roots as a hometown paper of New York City. Okrent did not comment at length on the issue of bias in coverage of "hard news", such as fiscal policy, foreign policy, or civil liberties, but did state that the paper's coverage of the Iraq war was insufficiently critical of the Bush administration.[88]

  On nations and ethnicities

  Iraq War

Reporter Judith Miller retired after criticisms that her reporting of the lead-up to the Iraq War was factually inaccurate and overtly favorable to the Bush administration's position, for which The New York Times was forced to apologize.[89][90] One of Miller's prime sources was Ahmed Chalabi, who after the U.S. occupation became the interim oil minister of Iraq and is now head of the Iraqi Services Committee.[91]

  Israel coverage

For its coverage of the Israeli-Palestinian conflict, some have claimed that the paper is pro-Palestinian; and others have claimed that it is pro-Israel.[92][93] A controversial book, The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy, by political science professors John Mearsheimer and Stephen Walt, alleges that The New York Times sometimes criticizes Israeli policies but is not even-handed and is generally pro-Israel.[94] On the other hand, the Simon Wiesenthal Center has criticized The New York Times for printing cartoons regarding the Israeli-Palestinian conflict that were claimed to be anti-Semitic.[95]

Prime Minister of Israel, Benjamin Netanyahu, has rejected a proposal to write an article for the paper on grounds of lack of objectivity. An example presented, where Thomas Friedman commentated that praise awarded to Netanyahu during a speech at congress was "paid for by the Israel lobby", elicited an apology and clarification from its writer.[96]

The New York Times' public editor Clark Hoyt concluded in his January 10, 2009, column, "Though the most vociferous supporters of Israel and the Palestinians do not agree, I think The New York Times, largely barred from the battlefield and reporting amid the chaos of war, has tried its best to do a fair, balanced and complete job — and has largely succeeded." [97]

  World War II

On November 14, 2001, in The New York Times' 150th anniversary issue, former executive editor Max Frankel wrote that before and during World War II, the Times had maintained a consistent policy to minimize reports on the Holocaust in their news pages.[98] Laurel Leff, associate professor of journalism at Northeastern University, concluded that the newspaper had downplayed the Third Reich targeting of Jews for genocide. Her 2005 book "Buried by the Times" documents the NYT's tendency before, during and after World War II to place deep inside its daily editions the news stories about the ongoing persecution and extermination of Jews, while obscuring in those stories the special impact of the Nazis' crimes on Jews in particular. Professor Leff attributes this dearth in part to the complex personal and political views of the newspaper's Jewish publisher, Arthur Hays Sulzberger, concerning jewishness, anti-semitism, and zionism.[99]

During the war, Times journalist William L. Laurence was "on the payroll of the War Department".[100][101]

  Ethics incidents

  Failure to report famine in Ukraine

The Times has been criticized for reporter Walter Duranty's, who served as its Moscow bureau chief from 1922 through 1936, series of stories written in 1931 on the Soviet Union. Duranty won a Pulitzer Prize for his work at that time, however he has been criticized for his denial of widespread famine, most particularly the Ukraine famine in the 1930s.[102][103][104][105] In 2003, after the Pulitzer Board began a renewed inquiry, the Times hired Mark von Hagen, professor of Russian history at Columbia University, to review Duranty's work. Von Hagen found Duranty's reports to be unbalanced and uncritical, and that they far too often gave voice to Stalinist propaganda. In comments to the press he stated, "For the sake of The New York Times' honor, they should take the prize away."[106]

  Fashion news articles promoting advertisers

In the mid to late 1950s, "fashion writer[s]... were required to come up every month with articles whose total column-inches reflected the relative advertising strength of every ["department" or "specialty"] store ["assigned" to a writer]... The monitor of all this was... the advertising director [of the Times]... " However, within this requirement, story ideas may have been the reporters' and editors' own.[107]

  Plagiarism

In May 2003, Times reporter Jayson Blair was forced to resign from the newspaper after he was caught plagiarizing and fabricating elements of his stories. Some critics contended that Blair's race was a major factor in his hiring and in The New York Times' initial reluctance to fire him.[108]

  Duke Lacrosse Case

The New York Times was criticized for largely reporting the prosecutors' version of events in the Duke lacrosse case.[109][110] Suzanne Smalley of Newsweek criticized The Times for its "credulous"[111] coverage of the charges of rape against Duke lacrosse players. Stuart Taylor, Jr. and KC Johnson, in their book Until Proven Innocent: Political Correctness and the Shameful Injustices of the Duke Lacrosse Rape Case, write: "at the head of the guilt-presuming pack, The New York Times vied in a race to the journalistic bottom with trash-TV talk shows."[112]

  Quotes out of context

In February 2009, a Village Voice music blogger accused the newspaper of using "chintzy, ad-hominem allegations" in an article on British Tamil music artist M.I.A. concerning her activism against the Sinhala-Tamil conflict in Sri Lanka.[113][114] M.I.A. criticized the paper in January 2010 after a travel piece rated post-conflict Sri Lanka the "#1 place to go in 2010".[115][116] In June 2010, The New York Times Magazine published a correction on its cover article of M.I.A., acknowledging that the interview conducted by current W editor and then Times Magazine contributor Lynn Hirschberg contained a recontextualization of two quotes.[117][118] In response to the piece, M.I.A. broadcast Hirschberg's phone number and secret audio recordings from the interview via her Twitter and website.[119][120]

  See also

  References

  1. ^ "Did you know? Facts about The New York Times" (PDF). http://www.nytco.com/pdf/DidYouKnow_March2010_FINAL.pdf. Retrieved 2012-04-23. 
  2. ^ "FAS-FAX Report: Circulation Averages for the Six Months Ended March 31, 2012". Arlington Heights, Ill.: Audit Bureau of Circulations. http://abcas3.accessabc.com/ecirc/newsform.asp. Retrieved May 21, 2012. 
  3. ^ Rainey, James; Garrison, Jessica (April 17, 2012). "Pulitzer winners span old, new media". Los Angeles Times. http://articles.latimes.com/2012/apr/17/nation/la-na-pulitzers-20120417. Retrieved April 23, 2012. 
  4. ^ "The New York Times". The New York Times. http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/organizations/n/newyorktimes_the/index.html. Retrieved April 23, 2012. 
  5. ^ Adams, Russell (January 24, 2011). "New York Times Prepares Plan to Charge for Online Reading". The Wall Street Journal. http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704213404576100033883758352.html. Retrieved January 26, 2011. 
  6. ^ a b Perez-Peña, Richard (October 26, 2009). "U.S. Newspaper Circulation Falls 10%". The New York Times. http://www.nytimes.com/2009/10/27/business/media/27audit.html. 
  7. ^ "Old Gray Lady". Urban Dictionary. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Old%20Gray%20Lady&defid=6338844. Retrieved 2012-01-29. 
  8. ^ "The New York Times". Encyclopædia Britannica. http://www.britannica.com/EBchecked/topic/412546/The-New-York-Times. Retrieved September 27, 2011. 
  9. ^ "The New York Times Company (Profile)". MediaOwners.com. http://www.mediaowners.com/company/newyorktimes.html. 
  10. ^ a b Sulzberger, Arther Ochs, Jr. (March 17, 2011). "A Letter to Our Readers About Digital Subscriptions". The New York Times. http://www.nytimes.com/2011/03/18/opinion/l18times.html. Retrieved March 17, 2011. 
  11. ^ "A Word about Ourselves". New-York Daily Times. September 18, 1851. http://timesmachine.nytimes.com/browser/1851/09/18/109920974/article-view. Retrieved March 5, 2009. 
  12. ^ Cornwell, 2004, p. 151.
  13. ^ "New York Times Timeline 1851–1880". The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/milestones/timeline_1851.html. Retrieved September 15, 2008. 
  14. ^ a b c d "New York Times Timeline 1881–1910". The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/milestones/timeline_1881.html. Retrieved September 16, 2008. 
  15. ^ "New York Times Timeline 1911–1940". The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/milestones/timeline_1911.html. Retrieved September 16, 2008. 
  16. ^ "New York Times Timeline 1941–1970". The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/milestones/timeline_1941.html. Retrieved September 16, 2008. 
  17. ^ a b Blumenthal, Ralph (December 2, 1998). "WQEW-AM: All Kids, All the Time". The New York Times. http://www.nytimes.com/1998/12/02/nyregion/wqew-am-all-kids-all-the-time.html. Retrieved September 16, 2008. 
  18. ^ Kozinn, Allan (October 21, 1992). "WQXR-AM to Change Its Format, to Popular Music From Classical". The New York Times. http://www.nytimes.com/1992/10/21/news/wqxr-am-to-change-its-format-to-popular-music-from-classical.html. Retrieved September 16, 2008. 
  19. ^ "New York Times to Get $45 Million for Radio Station". Bloomberg News. July 14, 2009. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=ao4vtybp2N50. Retrieved July 18, 2009. 
  20. ^ a b The New York Times Company (2011). "The New York Times Media Group". The New York Times Company. The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/business_units/new_york_times_media_group.html. Retrieved Aug 25, 2011. 
  21. ^ "Pulitzer Prizes". The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/awards/index.html. Retrieved May 5, 2012. 
  22. ^ Seelye, Katharine Q. (December 4, 2006). "In Tough Times, a Redesigned Journal". The New York Times. http://www.nytimes.com/2006/12/04/business/media/04journal.html. Retrieved September 15, 2008. 
  23. ^ Joyner, James. "New York Times Fires 500 Staffers". Outside the Beltway. http://www.outsidethebeltway.com/archives/2005/09/new_york_times_fires_500_staffers/. Retrieved July 4, 2006. 
  24. ^ Dunlap, David W. (November 14, 2001). "150th Anniversary: 1851–2001; Six Buildings That Share One Story". The New York Times. http://www.nytimes.com/2001/11/14/news/150th-anniversary-1851-2001-six-buildings-that-share-one-story.html. Retrieved October 10, 2008. "Surely the most remarkable of these survivors is 113 Nassau Street, where the New-York Daily Times was born in 1851.... After three years at 113 Nassau Street and four years at 138 Nassau Street, The New York Times moved to a five-story Romanesque headquarters at 41 Park Row, designed by Thomas R. Jackson. For the first time, a New York newspaper occupied a structure built for its own use." 
  25. ^ Dunlap, David W. (June 10, 2007). "'Copy!'". The New York Times. http://www.nytimes.com/2007/06/10/weekinreview/10dunlap.html. Retrieved October 10, 2008. "The sound is muffled by wall-to-wall carpet tiles and fabric-lined cubicles. But it's still there, embedded in the concrete and steel sinews of the old factory at 229 West 43rd Street, where The New York Times was written and edited yesterday for the last time." 
  26. ^ "Timeline of The New York Times Building" (PDF). The New York Times Company. http://www.nytco.com/pdf/Building_Timeline.pdf. Retrieved September 25, 2008. 
  27. ^ "New York Times Headquarters". SkyscraperPage.com. 2007. http://skyscraperpage.com/cities/?buildingID=916. Retrieved September 16, 2008. 
  28. ^ New York Times Co. v. Sullivan, 376 U.S. 254 (Supreme Court of the United States 1964).
  29. ^ a b Cohen, Noam. "Pentagon Papers". The New York Times. http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/subjects/p/pentagon_papers/index.html. Retrieved September 18, 2008. [verification needed]
  30. ^ "Audio Tapes from the Nixon White House". National Security Archive. http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB48/nixon.html. Retrieved January 20, 2009. 
  31. ^ Grant, Jane, Confession of a Feminist, in The American Mercury, vol. LVII, no. 240, Dec. 1943 (microfilm), pp. 684–691, esp. pp. 684–686.
  32. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony: Women, Men, and The New York Times (N.Y.: Random House, [2nd printing?] 1992 (ISBN 0-394-58452-X)), p. 35.
  33. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, p. 27.
  34. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, p. 28.
  35. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, pp. 100–101.
  36. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, pp. 101–102.
  37. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, p. 76 (italics in original).
  38. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, p. 61.
  39. ^ "Murdoch clinches deal for publisher of Journal". msnbc.com. http://www.msnbc.msn.com/id/20032918/. Retrieved September 18, 2008. 
  40. ^ Ellison, Sarah (March 21, 2007). "How a Money Manager Battled New York Times". The Wall Street Journal. http://online.wsj.com/public/article/SB117441975619343135-nb3xaCqDA7AjGYGGjWb0pkAVzt8_20080320.html. Retrieved September 16, 2008. 
  41. ^ Chomsky, Daniel(2006) '"An Interested Reader": Measuring Ownership Control at the New York Times', Critical Studies in Media Communication,23:1,1 — 18
  42. ^ Perez-Pena, Richard (September 5, 2008). "Times Plans to Combine Sections of the Paper". The New York Times. http://www.nytimes.com/2008/09/06/business/media/06times.html. Retrieved September 16, 2008. 
  43. ^ Friedman, Jon (August 21, 2009). "Can Russ Stanton turn around the L.A. Times?". MarketWatch. http://www.marketwatch.com/story/the-la-times-tries-to-keep-itself-relevant-2009-08-21. Retrieved August 21, 2009. 
  44. ^ "The New York Times to Change To a 6-Column Format Sept. 7". The New York Times. June 15, 1976. http://select.nytimes.com/gst/abstract.html?res=F60F1EFC3A5A1A7493C7A8178DD85F428785F9. Retrieved September 16, 2008. 
  45. ^ "New York Times Timeline 1971–2000". The New York Times Company. http://www.nytco.com/company/milestones/timeline_1971.html. Retrieved September 19, 2008. 
  46. ^ Kurz, Stephan (April 28, 2006). "History of the NYT nameplate". Typophile. http://www.typophile.com/node/19590. Retrieved September 16, 2008. 
  47. ^ Seelye, Katharine Q. (July 18, 2006). "Times to Reduce Page Size and Close a Plant in 2008". The New York Times. http://www.nytimes.com/2006/07/18/business/media/18web.html. Retrieved September 15, 2008. 
  48. ^ "New York Times to Cut Size 5 Percent; Keller Says Paper Better Off Smaller | the New York Observer". The New York Observer. July 17, 2006. http://www.observer.com/node/32911. Retrieved September 15, 2008. 
  49. ^ "New York Times trims paper size to cut costs". Press Gazette. August 7, 2007. http://www.pressgazette.co.uk/story.asp?sectioncode=1&storycode=38405&c=1. Retrieved September 18, 2008. 
  50. ^ a b Pinkington, Ed (January 6, 2009). "All the news fit to print. (And a page 1 advert)". The Guardian (London). http://www.guardian.co.uk/media/2009/jan/06/new-york-times-advertisement. 
  51. ^ Rabil, Sarah (January 5, 2009). "New York Times Starts Selling Ad Space on Front Page". Bloomberg L.P.. http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=amsJuEA115pI&refer=us. 
  52. ^ "New York Times Link Generator". reddit. http://nytimes.blogspace.com/genlink. Retrieved September 15, 2008. 
  53. ^ "The New York Times Company Reports NYTimes.com's Record-Breaking Traffic for March". The New York Times. April 18, 2005. http://www.businesswire.com/portal/site/google/?ndmViewId=news_view&newsId=20050418006138&newsLang=en. Retrieved September 15, 2008. 
  54. ^ "Top 30 Newspaper Sites for March". Editor & Publisher. http://www.editorandpublisher.com/eandp/search/article_display.jsp?vnu_content_id=1003964591. Retrieved April 22, 2009. [dead link]
  55. ^ "The 50 Most Popular Newspaper Blogs". Business Insider. http://www.businessinsider.com/the-50-most-popular-newspaper-blogs-2009-5. Retrieved April 22, 2009. 
  56. ^ "Frequently Asked Questions About TimesSelect". The New York Times. http://www.nytimes.com/membercenter/faq/timesselect.html. Retrieved September 15, 2008. 
  57. ^ "can I get TimesSelect for free". The New York Times. September 9, 2005. http://www.nytimes.com/ref/membercenter/faq/timesselecthdqa1.html. Retrieved September 15, 2008. 
  58. ^ "The New York Times Introduces TimesSelect University; Program Offers College Students and Faculty Special Access to TimesSelect". Business Wire. January 24, 2006. http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_/ai_n26734102. Retrieved September 15, 2008. 
  59. ^ Farivar, Cyrus (September 22, 2006). "Goof Lets Times' Content Go Free". Wired. http://www.wired.com/culture/lifestyle/news/2005/09/68938. Retrieved July 4, 2006. 
  60. ^ Tabin, John. "Never Pay Retail". John Tabin. http://www.johntabin.com/neverpayretail/. Retrieved September 16, 2008. 
  61. ^ "Why The New York Times is Free". Blorge. http://tech.blorge.com/Structure:%20/2007/09/17/why-the-new-york-times-is-free/. Retrieved September 16, 2008. 
  62. ^ Pérez-Peña, Richard (September 18, 2007). "Times to Stop Charging for Parts of Its Web Site". The New York Times. http://www.nytimes.com/2007/09/18/business/media/18times.html. Retrieved April 14, 2008. 
  63. ^ Raab, Selwyn. "Archive 1851–1980: Advanced Search". The New York Times. http://query.nytimes.com/search/query?srchst=p. Retrieved September 16, 2008. 
  64. ^ Kaus, Mickey (June 18, 2006). "Touting Mark Warner – Suellentrop's secret scooplet". Slate. http://www.slate.com/id/2143479. Retrieved September 16, 2008. 
  65. ^ Stabe, Martin (June 13, 2006). "NY Times columnist hates subscription wall". Online Press Gazette. Archived from the original on September 4, 2007. http://web.archive.org/web/20070904072947/http://www.pressgazette.co.uk/dog/2006/06/13/ny-times-columnist-hates-subscription-wall. Retrieved September 16, 2008. 
  66. ^ "Thomas Friedman at Webbys". YouTube. http://www.youtube.com/watch?v=cVSBEElfDpA. Retrieved September 16, 2008. 
  67. ^ Bray, Hiawatha (July 11, 2008). "Sure the new iPhone is cool, but those apps...". The Boston Globe. http://www.boston.com/business/technology/articles/2008/07/11/sure_the_new_iphone_is_cool_but_those_apps/. 
  68. ^ a b Albanesius, Chloe (October 15, 2010). "New York Times iPad App Gets Overhaul, More Content". PC Magazine. http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2370854,00.asp. 
  69. ^ McCauley, Dennis (May 25, 2007). "Cultural Milestone: New York Times to Carry Newsgames". GamePolitics.com. http://www.gamepolitics.com/2007/05/25/cultural-milestone-new-york-times-to-carry-newsgames. Retrieved June 2, 2007. 
  70. ^ "What is reCAPTCHA?". Recaptcha.net. http://recaptcha.net/learnmore.html. Retrieved April 16, 2010. 
  71. ^ "Times Reader 2.0 Is Now Available". The New York Times. May 12, 2009. http://firstlook.blogs.nytimes.com/2009/05/12/times-reader-20-is-now-available/. 
  72. ^ Robin Wauters (April 2, 2010). "The New York Times Launches Free iPad App (For Real Now), Paid App On The Way". TechCrunch. http://techcrunch.com/2010/04/02/the-new-york-times-launches-free-ipad-app-for-real-now-paid-app-on-the-way/. Retrieved January 22, 2011. 
  73. ^ "New York Times in Moscow". Nytimesinmoscow.livejournal.com. http://nytimesinmoscow.livejournal.com/. Retrieved 2011-04-27. 
  74. ^ "List of links to Russian comments that have been translated into English (the initial list is in Russian)". Nytimesinmoscow.livejournal.com. http://nytimesinmoscow.livejournal.com/?.links=1. Retrieved 2011-04-27. 
  75. ^ On the Web, a Year of Dialogue With Russian Readers, by Clifford J. Levy, December 24, 2008
  76. ^ a b Meislin, Rich. "The New York Times Newsroom Navigator". The New York Times. http://topics.nytimes.com/top/news/technology/cybertimesnavigator/index.html. Retrieved 13 June 2012. 
  77. ^ "Journalism shoptalk: Links, Links, Links". powerreporting.com. http://www.powerreporting.com/category/Journalism_shoptalk/Links,_Links,_Links. Retrieved 13 June 2012. 
  78. ^ Kottke, Jason. "The New York Times Newsroom Navigator or "". kottke.org. Jason Kottke. http://kottke.org/06/04/the-new-york-times-newsroom-navigator-or-. Retrieved 13 June 2012. 
  79. ^ "Political Science". Idaho State University library website. Idaho State University. http://www.isu.edu/library/research/polisci.shtml. Retrieved 13 June 2012. 
  80. ^ "Research: Subject Information". Drain-Jordan Library Research Page. West Virginia State University. http://library.wvstateu.edu/homework.html. Retrieved 13 June 2012. 
  81. ^ Stutz, Michael (16 September 1998). "n You Believe What You Read?". Wired. http://www.wired.com/science/discoveries/news/1998/09/15033. Retrieved 13 June 2012. 
  82. ^ Erik Sass (March 12, 2012). "'NYT' Pay Wall Could Bring $100M Annually". Media Daily News. http://www.mediapost.com/publications/article/169998/nyt-pay-wall-could-bring-100m-annually.html. Retrieved March 13, 2012. 
  83. ^ Kramer, Staci D. (March 17, 2011). "NYTimes.com Paywall Picture About To Get Much Clearer". http://paidcontent.org/article/419-nytimes.com-paywall-picture-about-to-get-much-clearer/. Retrieved March 17, 2011. 
  84. ^ The New York Times (2008). The New York Times: The Complete Front Pages: 1851–2008. Black Dog & Leventhal Publishers. ISBN 1-57912-749-5. 
  85. ^ "New York Times, Washington Post, and Local Newspapers Seen as Having Liberal Bias". Rasmussen Reports. July 15, 2007. Archived from the original on March 7, 2008. http://web.archive.org/web/20080307061018/http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/current_events/general_current_events/media/new_york_times_washington_post_and_local_newspapers_seen_as_having_liberal_bias. Retrieved September 16, 2008. 
  86. ^ Groseclose, Tim (December 2004). "A Measure of Media Bias". University of California – Los Angeles. http://www.sscnet.ucla.edu/polisci/faculty/groseclose/Media.Bias.8.htm. Retrieved September 15, 2008. 
  87. ^ "Former fellows at conservative think tanks issued flawed UCLA-led study on media's "liberal bias"". Media Matters. December 22, 2005. http://mediamatters.org/items/200512220003. Retrieved September 15, 2008. 
  88. ^ Okrent, Daniel (July 25, 2004). ""Is The New York Times a Liberal Newspaper?" (Public Editor column)". The New York Times. http://www.nytimes.com/2004/07/25/opinion/the-public-editor-is-the-new-york-times-a-liberal-newspaper.html. Retrieved September 16, 2008. 
  89. ^ Ricks, Thomas E. (2006). Fiasco. Penguin Press. ISBN 1-59420-103-X. 
  90. ^ "James Moore: That Awful Power: How Judy Miller Screwed Us All". Huffington Post. September 15, 2008. http://www.huffingtonpost.com/jim-moore/that-awful-power-how-jud_b_4986.html. Retrieved September 15, 2008. 
  91. ^ Kurtz, Howard (May 26, 2004). "N.Y. Times Cites Defects in Its Reports on Iraq". The Washington Post. http://pqasb.pqarchiver.com/washingtonpost/access/642305491.html?dids=642305491:642305491&FMT=ABS&FMTS=ABS:FT&fmac=&date=May+26%2C+2004&author=Howard+Kurtz&desc=N.Y.+Times+Cites+Defects+in+Its+Reports+on+Iraq. Retrieved October 20, 2008. 
  92. ^ mark hand (December 31, 2008). "A New Low for The New York Times: Ethan Bronner on Gaza". Pressaction.com. http://www.pressaction.com/news/weblog/full_article/abukhalil12312008/. Retrieved April 16, 2010. 
  93. ^ "The New York Times' Anti-Israel Bias". Realclearpolitics.com. June 1, 2006. http://www.realclearpolitics.com/articles/2006/06/the_new_york_times_antiisrael.html. Retrieved April 16, 2010. 
  94. ^ "Editorial bias is also found in papers like the New York Times. The New York Times occasionally criticizes Israeli policies and sometimes concedes that the Palestinians have legitimate grievances, but it is not even‐handed." Mearsheimer and Walt paper hosted at University of Chicago "The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy," Kennedy School of Government Working Paper No. RWP06-011
  95. ^ Jewish groups slam 'hideously anti-Semitic' cartoon on Gaza, Haaretz
  96. ^ לאון, אלי. ""מתחרט על ניסוח הביקורת על נאום רה"מ בקונגרס"". ישראל היום. http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/Default.aspx?href=ITD%2F2011%2F12%2F22. Retrieved 18 December 2011. 
  97. ^ Hoyt, Clark (January 10, 2009). "Standing Between Enemies". The New York Times. http://www.nytimes.com/2009/01/11/opinion/11pubed.html?pagewanted=all. 
  98. ^ Max Frankel (November 14, 2001). "Turning Away From the Holocaust". The New York Times. http://www.nytimes.com/2001/11/14/specials/onefifty/20FRAN.html. 
  99. ^ Leff, Laurel (2005) [March 21, 2005] (hardback, paperback). Buried by the Times: The Holocaust and America's Most Important Newspaper. New York: Cambridge University Press. ISBN 0-521-81287-9. 
  100. ^ Leslie R. Groves. "Now It Can Be Told: The Story of the Manhattan Project". Da Capo Press, 1983, p. 326. "it seemed desirable for security reasons, as well as easier for the employer, to have Laurence continue on the payroll of The New York Times, but with his expenses covered by the MED"
  101. ^ Amy Goodman and David Goodman, "The Hiroshima Cover-Up". The Baltimore Sun, August 5, 2005
  102. ^ Lyons, Eugene. Assignment in Utopia. Greenwood Press Reprint. http://books.google.com/books?id=ZXLhwVJvfXMC&pg=PA573&dq=The+food+shortage+which+has+affected+almost+the+whole+population+in+the+last+year,+and+particularly+in+the+grain-producing+provinces&lr=#v=onepage&q=The%20food%20shortage%20which%20has%20affected%20almost%20the%20whole%20population%20in%20the%20last%20year%2C%20and%20particularly%20in%20the%20grain-producing%20provinces&f=false. Retrieved 2012-04-23. 
  103. ^ Conquest, R. Reflections on a Ravaged Century. W.W. Norton & Company. New York. 2000
  104. ^ Andrew Stuttaford, "Prize Specimen – The campaign to revoke Walter Duranty’s Pulitzer", National Review, May 7, 2003
  105. ^ The Foreign Office and the famine: British documents on Ukraine and the Great Famine of 1932–1933 (Studies in East European nationalisms)
  106. ^ N.Y. Times urged to rescind 1932 Pulitzer, retrieved February 2, 2008
  107. ^ Robertson, Nan, The Girls in the Balcony, pp. 82–83 (page break between "the" & "relative"; & quotations in brackets per id., p. 82). The requirement is not given a date except that the author was in "New York in 1955" and then went to be "interview[ed]" by a Times "hiring" "assistant", id., p. 77, she was temporarily hired at age 28 to work in "the women's news department" "as a news assiatant" for "a special fashion section", id., p. 78, and the department was "[her] home for the next five years," id., p. 79. It is not stated whether the requirement began earlier or continued later.
  108. ^ "Jayson Blair: A Case Study of What Went Wrong at The New York Times". PBS. December 10, 2004. http://www.pbs.org/newshour/media/media_ethics/casestudy_blair.php. Retrieved September 15, 2008. 
  109. ^ Issenberg, Sasha. "The New York Times is still victimizing innocent Dukies". Slate Magazine. http://www.slate.com/articles/news_and_politics/hey_wait_a_minute/2006/08/witness_for_the_prosecution.html. Retrieved 2012-04-23. 
  110. ^ "Until Proven Innocent: Political Correctness and the Shameful Injustices of the Duke Lacrosse Rape Case (9780312369125): Stuart Taylor, KC Johnson: Books". Amazon.com. http://www.amazon.com/Until-Proven-Innocent-Correctness-Injustices/dp/0312369123. Retrieved 2012-04-23. 
  111. ^ Smalley, Suzanne (May 18, 2010). "Would Bloggers Have Cracked Chandra's Case?". Newsweek. http://www.newsweek.com/2010/05/18/no-headline.html. Retrieved September 8, 2010. 
  112. ^ Taylor, Stuart (September 4, 2007). Until Proven Innocent: Political Correctness and the Shameful Injustices of the Duke Lacrosse Rape Case. Thomas Dunne Books. ISBN 978-0-312-36912-5. http://books.google.com/books?id=VKROIoKzYtQC&pg=PA122&lpg=PA122. 
  113. ^ Baron, Zach. "The Sri Lankan Government's War with M.I.A. continues". The Village Voice. http://blogs.villagevoice.com/music/archives/2009/04/the_sri_lankan.php. Retrieved April 7, 2009. 
  114. ^ Fuller, Thomas (February 11, 2009). "The Dissonant Undertones of M.I.A". The New York Times. http://www.nytimes.com/2009/02/11/world/asia/11mia.html. 
  115. ^ "The 31 Places to Go in 2010". The New York Times. January 10, 2010. http://www.nytimes.com/2010/01/10/travel/10places.html. 
  116. ^ Escobedo Shepherd, Julianne (January 13, 2010). "That New MIA Track is Actually a Protest Song Called "Space Odyssey"". The Fader. http://www.thefader.com/2010/01/13/that-new-mia-track-is-actually-a-protest-song-called-space-odyssey/. Retrieved May 26, 2010. 
  117. ^ Hirschberg, Lynn (May 25, 2010). "M.I.A.'s Agitprop Pop". The New York Times Magazine. http://www.nytimes.com/2010/05/30/magazine/30mia-t.html. 
  118. ^ Montgomery, James (June 3, 2010). "M.I.A. Quotes Were Out Of Context, NY Times Editor's Note Says". MTV. http://www.mtv.com/news/articles/1640667/20100603/mia__4_.jhtml. Retrieved June 22, 2010. 
  119. ^ Empire, Kitty (July 11, 2010). "MIA: /\/\ /\ Y /\". The Observer (London). http://www.guardian.co.uk/music/2010/jul/11/mia-maya-album-review. Retrieved July 13, 2010. 
  120. ^ Dolan, Jon (July 20, 2010). "Understanding M.I.A.: 5 Things You Need to Know". Spin. http://www.spin.com/articles/understanding-mia-5-things-you-need-know?page=0%2C4. Retrieved July 22, 2010. 

  External links

     
               

 

All translations of The_New_York_Times


sensagent's content

  • definitions
  • synonyms
  • antonyms
  • encyclopedia

Dictionary and translator for handheld

⇨ New : sensagent is now available on your handheld

   Advertising ▼

sensagent's office

Shortkey or widget. Free.

Windows Shortkey: sensagent. Free.

Vista Widget : sensagent. Free.

Webmaster Solution

Alexandria

A windows (pop-into) of information (full-content of Sensagent) triggered by double-clicking any word on your webpage. Give contextual explanation and translation from your sites !

Try here  or   get the code

SensagentBox

With a SensagentBox, visitors to your site can access reliable information on over 5 million pages provided by Sensagent.com. Choose the design that fits your site.

Business solution

Improve your site content

Add new content to your site from Sensagent by XML.

Crawl products or adds

Get XML access to reach the best products.

Index images and define metadata

Get XML access to fix the meaning of your metadata.


Please, email us to describe your idea.

WordGame

The English word games are:
○   Anagrams
○   Wildcard, crossword
○   Lettris
○   Boggle.

Lettris

Lettris is a curious tetris-clone game where all the bricks have the same square shape but different content. Each square carries a letter. To make squares disappear and save space for other squares you have to assemble English words (left, right, up, down) from the falling squares.

boggle

Boggle gives you 3 minutes to find as many words (3 letters or more) as you can in a grid of 16 letters. You can also try the grid of 16 letters. Letters must be adjacent and longer words score better. See if you can get into the grid Hall of Fame !

English dictionary
Main references

Most English definitions are provided by WordNet .
English thesaurus is mainly derived from The Integral Dictionary (TID).
English Encyclopedia is licensed by Wikipedia (GNU).

Copyrights

The wordgames anagrams, crossword, Lettris and Boggle are provided by Memodata.
The web service Alexandria is granted from Memodata for the Ebay search.
The SensagentBox are offered by sensAgent.

Translation

Change the target language to find translations.
Tips: browse the semantic fields (see From ideas to words) in two languages to learn more.

last searches on the dictionary :

2288 online visitors

computed in 0.063s

   Advertising ▼

I would like to report:
section :
a spelling or a grammatical mistake
an offensive content(racist, pornographic, injurious, etc.)
a copyright violation
an error
a missing statement
other
please precise:

Advertize

Partnership

Company informations

My account

login

registration

   Advertising ▼